Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

User Feedback and Preferences Mining

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10125001" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10125001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-31454-4_41" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-31454-4_41</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-31454-4_41" target="_blank" >10.1007/978-3-642-31454-4_41</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    User Feedback and Preferences Mining

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we present our vision and some initial experiments on how to anticipate significance, similarity or polarity of various types of (preferably implicit) user feedback and how to form individual user preference for recommendation. Throughoutthe corporate web, we can observe the same patterns or actions in user behavior (e.g. page-view, amount of scrolling, rating or purchasing). Recorded user behavior - user feedback - is often used as base for personalized recommendation, but the connection between the feedback and user preference is often unclear or noisy. Our goal is to analyze user behavior in order to understand its relation to the user preference. We report on some initial experiments on a real-world ecommerce application. We describe our new models and methods how to combine various feedback types and how to learn user preferences.

  • Název v anglickém jazyce

    User Feedback and Preferences Mining

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present our vision and some initial experiments on how to anticipate significance, similarity or polarity of various types of (preferably implicit) user feedback and how to form individual user preference for recommendation. Throughoutthe corporate web, we can observe the same patterns or actions in user behavior (e.g. page-view, amount of scrolling, rating or purchasing). Recorded user behavior - user feedback - is often used as base for personalized recommendation, but the connection between the feedback and user preference is often unclear or noisy. Our goal is to analyze user behavior in order to understand its relation to the user preference. We report on some initial experiments on a real-world ecommerce application. We describe our new models and methods how to combine various feedback types and how to learn user preferences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F10%2F0761" target="_blank" >GAP202/10/0761: Semantizace webu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7379

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    382-386

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus