User Feedback and Preferences Mining
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10125001" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10125001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-31454-4_41" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-31454-4_41</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-31454-4_41" target="_blank" >10.1007/978-3-642-31454-4_41</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
User Feedback and Preferences Mining
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we present our vision and some initial experiments on how to anticipate significance, similarity or polarity of various types of (preferably implicit) user feedback and how to form individual user preference for recommendation. Throughoutthe corporate web, we can observe the same patterns or actions in user behavior (e.g. page-view, amount of scrolling, rating or purchasing). Recorded user behavior - user feedback - is often used as base for personalized recommendation, but the connection between the feedback and user preference is often unclear or noisy. Our goal is to analyze user behavior in order to understand its relation to the user preference. We report on some initial experiments on a real-world ecommerce application. We describe our new models and methods how to combine various feedback types and how to learn user preferences.
Název v anglickém jazyce
User Feedback and Preferences Mining
Popis výsledku anglicky
In this paper, we present our vision and some initial experiments on how to anticipate significance, similarity or polarity of various types of (preferably implicit) user feedback and how to form individual user preference for recommendation. Throughoutthe corporate web, we can observe the same patterns or actions in user behavior (e.g. page-view, amount of scrolling, rating or purchasing). Recorded user behavior - user feedback - is often used as base for personalized recommendation, but the connection between the feedback and user preference is often unclear or noisy. Our goal is to analyze user behavior in order to understand its relation to the user preference. We report on some initial experiments on a real-world ecommerce application. We describe our new models and methods how to combine various feedback types and how to learn user preferences.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F10%2F0761" target="_blank" >GAP202/10/0761: Semantizace webu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lecture Notes in Computer Science
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
7379
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
382-386
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—