Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Negative implicit feedback in e-commerce recommender systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10192569" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10192569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2479800" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2479800</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2479787.2479800" target="_blank" >10.1145/2479787.2479800</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Negative implicit feedback in e-commerce recommender systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we imagine the situation of a typical e-commerce portal employing personalized recommendation. Such website typically receives user feedback from their implicit behavior such as time on page, scrolling etc. The implicit feedback is generally understood as positive only, however we present several methods how to identify some of the implicit feedback as negative user preference, how to aggregate various feedback types together and how to recommend based on it. We have conducted several off-line experiments with real user data from travel agency website confirming that treating some implicit feedback as negative preference can significantly improve recommendation quality.

  • Název v anglickém jazyce

    Negative implicit feedback in e-commerce recommender systems

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we imagine the situation of a typical e-commerce portal employing personalized recommendation. Such website typically receives user feedback from their implicit behavior such as time on page, scrolling etc. The implicit feedback is generally understood as positive only, however we present several methods how to identify some of the implicit feedback as negative user preference, how to aggregate various feedback types together and how to recommend based on it. We have conducted several off-line experiments with real user data from travel agency website confirming that treating some implicit feedback as negative preference can significantly improve recommendation quality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd International Conference on Web Intelligence, Mining and Semantics

  • ISBN

    1-4503-1850-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    451-454

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    Madrid, Spain

  • Datum konání akce

    12. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku