Negative implicit feedback in e-commerce recommender systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10192569" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10192569 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2479800" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2479800</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2479787.2479800" target="_blank" >10.1145/2479787.2479800</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Negative implicit feedback in e-commerce recommender systems
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we imagine the situation of a typical e-commerce portal employing personalized recommendation. Such website typically receives user feedback from their implicit behavior such as time on page, scrolling etc. The implicit feedback is generally understood as positive only, however we present several methods how to identify some of the implicit feedback as negative user preference, how to aggregate various feedback types together and how to recommend based on it. We have conducted several off-line experiments with real user data from travel agency website confirming that treating some implicit feedback as negative preference can significantly improve recommendation quality.
Název v anglickém jazyce
Negative implicit feedback in e-commerce recommender systems
Popis výsledku anglicky
In this paper, we imagine the situation of a typical e-commerce portal employing personalized recommendation. Such website typically receives user feedback from their implicit behavior such as time on page, scrolling etc. The implicit feedback is generally understood as positive only, however we present several methods how to identify some of the implicit feedback as negative user preference, how to aggregate various feedback types together and how to recommend based on it. We have conducted several off-line experiments with real user data from travel agency website confirming that treating some implicit feedback as negative preference can significantly improve recommendation quality.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 3rd International Conference on Web Intelligence, Mining and Semantics
ISBN
1-4503-1850-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
451-454
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
Madrid, Spain
Datum konání akce
12. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—