Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluating various implicit factors in e-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10192555" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10192555 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ceur-ws.org/Vol-910/paper11.pdf" target="_blank" >http://ceur-ws.org/Vol-910/paper11.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluating various implicit factors in e-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we focus on the situation of a typical e-commerce portal employing personalized recommendation. Such website could, in addition to the explicit feedback, monitor many different patterns of implicit user behavior - implicit factors. The problem arises while trying to infer connections between observed implicit behavior and user preferences - while some connections are obvious, others may not. We have selected several often used implicit factors and conducted online experiment on travel agency web site to find out which implicit factors could replace explicit ratings and (if there are more of them) how to combine their values. As utility functions determining recommending efficiency was selected click through rate and conversions rate. Ourexperiments corroborate importance of considering more implicit factors and their different weights. The best individual results were achieved by means of the scrolling factor, the best combination was Priorfito method (lexicographical o

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating various implicit factors in e-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we focus on the situation of a typical e-commerce portal employing personalized recommendation. Such website could, in addition to the explicit feedback, monitor many different patterns of implicit user behavior - implicit factors. The problem arises while trying to infer connections between observed implicit behavior and user preferences - while some connections are obvious, others may not. We have selected several often used implicit factors and conducted online experiment on travel agency web site to find out which implicit factors could replace explicit ratings and (if there are more of them) how to combine their values. As utility functions determining recommending efficiency was selected click through rate and conversions rate. Ourexperiments corroborate importance of considering more implicit factors and their different weights. The best individual results were achieved by means of the scrolling factor, the best combination was Priorfito method (lexicographical o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CEUR Workshop Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    1613-0073

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    51-55

  • Název nakladatele

    Ceur-WS.org

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Dublin, Ireland

  • Datum konání akce

    9. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku