Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Estimating importance of implicit factors in E-commerce recommender systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10192563" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10192563 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2254205" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2254205</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2254129.2254205" target="_blank" >10.1145/2254129.2254205</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Estimating importance of implicit factors in E-commerce recommender systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we discuss the importance of different types of implicit user feedback for creating useful recommendations on an e-commerce website. Each website user may provide us with many different types of implicit feedback and it is difficult to decide which one to use for recommendations. If our recommendation algorithm support using more implicit factors, we should also consider importance and "added value" of each factor. We have identified several widely used implicit factors and conducted realuser online testing in order to compare their usefulness for recommending algorithms. We have also proposed some combinations of implicit factors and a test, to see if they improve recommendation performance in comparison with the single factor ones.

  • Název v anglickém jazyce

    Estimating importance of implicit factors in E-commerce recommender systems

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we discuss the importance of different types of implicit user feedback for creating useful recommendations on an e-commerce website. Each website user may provide us with many different types of implicit feedback and it is difficult to decide which one to use for recommendations. If our recommendation algorithm support using more implicit factors, we should also consider importance and "added value" of each factor. We have identified several widely used implicit factors and conducted realuser online testing in order to compare their usefulness for recommending algorithms. We have also proposed some combinations of implicit factors and a test, to see if they improve recommendation performance in comparison with the single factor ones.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2nd International Conference on Web Intelligence, Mining and Semantics

  • ISBN

    978-1-4503-0915-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    Craiova, Romania

  • Datum konání akce

    13. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku