Estimating importance of implicit factors in E-commerce recommender systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10192563" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10192563 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2254205" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2254205</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2254129.2254205" target="_blank" >10.1145/2254129.2254205</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Estimating importance of implicit factors in E-commerce recommender systems
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we discuss the importance of different types of implicit user feedback for creating useful recommendations on an e-commerce website. Each website user may provide us with many different types of implicit feedback and it is difficult to decide which one to use for recommendations. If our recommendation algorithm support using more implicit factors, we should also consider importance and "added value" of each factor. We have identified several widely used implicit factors and conducted realuser online testing in order to compare their usefulness for recommending algorithms. We have also proposed some combinations of implicit factors and a test, to see if they improve recommendation performance in comparison with the single factor ones.
Název v anglickém jazyce
Estimating importance of implicit factors in E-commerce recommender systems
Popis výsledku anglicky
In this paper, we discuss the importance of different types of implicit user feedback for creating useful recommendations on an e-commerce website. Each website user may provide us with many different types of implicit feedback and it is difficult to decide which one to use for recommendations. If our recommendation algorithm support using more implicit factors, we should also consider importance and "added value" of each factor. We have identified several widely used implicit factors and conducted realuser online testing in order to compare their usefulness for recommending algorithms. We have also proposed some combinations of implicit factors and a test, to see if they improve recommendation performance in comparison with the single factor ones.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2nd International Conference on Web Intelligence, Mining and Semantics
ISBN
978-1-4503-0915-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
Craiova, Romania
Datum konání akce
13. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—