Using the Context of User Feedback in Recommender Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10336204" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10336204 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://arxiv.org/abs/1612.04978" target="_blank" >https://arxiv.org/abs/1612.04978</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4204/EPTCS.233.1" target="_blank" >10.4204/EPTCS.233.1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using the Context of User Feedback in Recommender Systems
Popis výsledku v původním jazyce
Our work is generally focused on recommending for small or medium-sized e-commerce portals, where explicit feedback is absent and thus the usage of implicit feedback is necessary. Nonetheless, for some implicit feedback features, the presentation context may be of high importance. In this paper, we present a model of relevant contextual features affecting user feedback, propose methods leveraging those features, publish a dataset of real e-commerce users containing multiple user feedback indicators as well as its context and finally present results of purchase prediction and recommendation experiments. Off-line experiments with real users of a Czech travel agency website corroborated the importance of leveraging presentation context in both purchase prediction and recommendation tasks.
Název v anglickém jazyce
Using the Context of User Feedback in Recommender Systems
Popis výsledku anglicky
Our work is generally focused on recommending for small or medium-sized e-commerce portals, where explicit feedback is absent and thus the usage of implicit feedback is necessary. Nonetheless, for some implicit feedback features, the presentation context may be of high importance. In this paper, we present a model of relevant contextual features affecting user feedback, propose methods leveraging those features, publish a dataset of real e-commerce users containing multiple user feedback indicators as well as its context and finally present results of purchase prediction and recommendation experiments. Off-line experiments with real users of a Czech travel agency website corroborated the importance of leveraging presentation context in both purchase prediction and recommendation tasks.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ELECTRONIC PROCEEDINGS IN THEORETICAL COMPUTER SCIENCE
ISBN
—
ISSN
2075-2180
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Název nakladatele
Open Publishing Association
Místo vydání
Waterloo, Australia
Místo konání akce
Telč, Česká Republika
Datum konání akce
21. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000390333200002