Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using the Context of User Feedback in Recommender Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10336204" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10336204 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://arxiv.org/abs/1612.04978" target="_blank" >https://arxiv.org/abs/1612.04978</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4204/EPTCS.233.1" target="_blank" >10.4204/EPTCS.233.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using the Context of User Feedback in Recommender Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our work is generally focused on recommending for small or medium-sized e-commerce portals, where explicit feedback is absent and thus the usage of implicit feedback is necessary. Nonetheless, for some implicit feedback features, the presentation context may be of high importance. In this paper, we present a model of relevant contextual features affecting user feedback, propose methods leveraging those features, publish a dataset of real e-commerce users containing multiple user feedback indicators as well as its context and finally present results of purchase prediction and recommendation experiments. Off-line experiments with real users of a Czech travel agency website corroborated the importance of leveraging presentation context in both purchase prediction and recommendation tasks.

  • Název v anglickém jazyce

    Using the Context of User Feedback in Recommender Systems

  • Popis výsledku anglicky

    Our work is generally focused on recommending for small or medium-sized e-commerce portals, where explicit feedback is absent and thus the usage of implicit feedback is necessary. Nonetheless, for some implicit feedback features, the presentation context may be of high importance. In this paper, we present a model of relevant contextual features affecting user feedback, propose methods leveraging those features, publish a dataset of real e-commerce users containing multiple user feedback indicators as well as its context and finally present results of purchase prediction and recommendation experiments. Off-line experiments with real users of a Czech travel agency website corroborated the importance of leveraging presentation context in both purchase prediction and recommendation tasks.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ELECTRONIC PROCEEDINGS IN THEORETICAL COMPUTER SCIENCE

  • ISBN

  • ISSN

    2075-2180

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Název nakladatele

    Open Publishing Association

  • Místo vydání

    Waterloo, Australia

  • Místo konání akce

    Telč, Česká Republika

  • Datum konání akce

    21. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000390333200002