Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards Complex User Feedback and Presentation Context in Recommender Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10360923" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10360923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://btw2017.informatik.uni-stuttgart.de/slidesandpapers/E3-16/paper_web.pdf" target="_blank" >http://btw2017.informatik.uni-stuttgart.de/slidesandpapers/E3-16/paper_web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards Complex User Feedback and Presentation Context in Recommender Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we present our work in progress towards employing complex user feedback and its context in recommender systems. Our work is generally focused on small or medium-sized e-commerce portals. Due to the nature of such enterprises, explicit feedback is unavailable, but implicit feedback can be collected in both large amount and rich variety. However, some perceived values of implicit feedback may depend on the context of the page or user&apos;s device (further denoted as presentation context). In this paper, we present an extended model of presentation context, propose methods integrating it into the set of implicit feedback features and evaluate these on the dataset of real e-commerce users. The evaluation corroborated the importance of leveraging presentation context in recommender systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Towards Complex User Feedback and Presentation Context in Recommender Systems

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present our work in progress towards employing complex user feedback and its context in recommender systems. Our work is generally focused on small or medium-sized e-commerce portals. Due to the nature of such enterprises, explicit feedback is unavailable, but implicit feedback can be collected in both large amount and rich variety. However, some perceived values of implicit feedback may depend on the context of the page or user&apos;s device (further denoted as presentation context). In this paper, we present an extended model of presentation context, propose methods integrating it into the set of implicit feedback features and evaluate these on the dataset of real e-commerce users. The evaluation corroborated the importance of leveraging presentation context in recommender systems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Datenbanksysteme für Business, Technologie und Web (BTW 2017), 17. Fachtagung des GI-Fachbereichs „Datenbanken und Informationssysteme&quot; (DBIS), 6.-10. März 2017, Stuttgart, Germany, Workshopband

  • ISBN

    978-3-88579-660-2

  • ISSN

    1617-5468

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    203-207

  • Název nakladatele

    Gesellschaft für Informatik e.V.

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Stuttgart, Germany

  • Datum konání akce

    6. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku