Towards Complex User Feedback and Presentation Context in Recommender Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10360923" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10360923 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://btw2017.informatik.uni-stuttgart.de/slidesandpapers/E3-16/paper_web.pdf" target="_blank" >http://btw2017.informatik.uni-stuttgart.de/slidesandpapers/E3-16/paper_web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards Complex User Feedback and Presentation Context in Recommender Systems
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we present our work in progress towards employing complex user feedback and its context in recommender systems. Our work is generally focused on small or medium-sized e-commerce portals. Due to the nature of such enterprises, explicit feedback is unavailable, but implicit feedback can be collected in both large amount and rich variety. However, some perceived values of implicit feedback may depend on the context of the page or user's device (further denoted as presentation context). In this paper, we present an extended model of presentation context, propose methods integrating it into the set of implicit feedback features and evaluate these on the dataset of real e-commerce users. The evaluation corroborated the importance of leveraging presentation context in recommender systems.
Název v anglickém jazyce
Towards Complex User Feedback and Presentation Context in Recommender Systems
Popis výsledku anglicky
In this paper, we present our work in progress towards employing complex user feedback and its context in recommender systems. Our work is generally focused on small or medium-sized e-commerce portals. Due to the nature of such enterprises, explicit feedback is unavailable, but implicit feedback can be collected in both large amount and rich variety. However, some perceived values of implicit feedback may depend on the context of the page or user's device (further denoted as presentation context). In this paper, we present an extended model of presentation context, propose methods integrating it into the set of implicit feedback features and evaluate these on the dataset of real e-commerce users. The evaluation corroborated the importance of leveraging presentation context in recommender systems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Datenbanksysteme für Business, Technologie und Web (BTW 2017), 17. Fachtagung des GI-Fachbereichs „Datenbanken und Informationssysteme" (DBIS), 6.-10. März 2017, Stuttgart, Germany, Workshopband
ISBN
978-3-88579-660-2
ISSN
1617-5468
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
203-207
Název nakladatele
Gesellschaft für Informatik e.V.
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Stuttgart, Germany
Datum konání akce
6. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—