Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Implicit Preference Relations to Improve Content Based Recommending

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10314898" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10314898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-27729-5_1" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-27729-5_1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-27729-5_1" target="_blank" >10.1007/978-3-319-27729-5_1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Implicit Preference Relations to Improve Content Based Recommending

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our work is generally focused on recommending for small or medium-sized e-commerce portals, where we are facing scarcity of explicit feedback, low user loyalty, short visit times or low number of visited objects. In this paper, we present a novel approach to use specific user behavior as implicit feedback, forming binary relations between objects. Our hypothesis is that if user select some object from the list of displayed objects, it is an expression of his/her binary preference between selected and other shown objects. These relations are expanded based on content-based similarity of objects forming partial ordering of objects. Using these relations, it is possible to alter any list of recommended objects or create one from scratch. We have conductedseveral off-line experiments with real user data from a Czech e-commerce site with keyword based VSM and SimCat recommenders. Experiments confirmed competitiveness of our method, however on-line A/B testing should be conducted in the fut

  • Název v anglickém jazyce

    Using Implicit Preference Relations to Improve Content Based Recommending

  • Popis výsledku anglicky

    Our work is generally focused on recommending for small or medium-sized e-commerce portals, where we are facing scarcity of explicit feedback, low user loyalty, short visit times or low number of visited objects. In this paper, we present a novel approach to use specific user behavior as implicit feedback, forming binary relations between objects. Our hypothesis is that if user select some object from the list of displayed objects, it is an expression of his/her binary preference between selected and other shown objects. These relations are expanded based on content-based similarity of objects forming partial ordering of objects. Using these relations, it is possible to alter any list of recommended objects or create one from scratch. We have conductedseveral off-line experiments with real user data from a Czech e-commerce site with keyword based VSM and SimCat recommenders. Experiments confirmed competitiveness of our method, however on-line A/B testing should be conducted in the fut

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    E-Commerce and Web Technologies, 16th International Conference on Electronic Commerce and Web Technologies, EC-Web 2015, Valencia, Spain, September 2015, Revised Selected Papers

  • ISBN

    978-3-319-27728-8

  • ISSN

    1865-1348

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3-16

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    1. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku