Recommending for Disloyal Customers with Low Consumption Rate
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10277915" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10277915 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-04298-5" target="_blank" >http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-04298-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-04298-5_40" target="_blank" >10.1007/978-3-319-04298-5_40</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Recommending for Disloyal Customers with Low Consumption Rate
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we focus on small or medium-sized e-commerce portals. Due to high competition, users of these portals are not too loyal and e.g. refuse to register or provide any/enough explicit feedback. Furthermore, products such as tours, cars or furniture have very low average consumption rate preventing us from tracking unregistered user between two consecutive purchases. Recommending on such domains proves to be very challenging, yet interesting research task. For this task, we propose a model coupling various implicit feedbacks and object attributes in matrix factorization. We report on promising results of our initial off-line experiments on travel agency dataset. Our experiments corroborate benefits of using object attributes; however we are yet to decide about usefulness of some implicit feedback data.
Název v anglickém jazyce
Recommending for Disloyal Customers with Low Consumption Rate
Popis výsledku anglicky
In this paper, we focus on small or medium-sized e-commerce portals. Due to high competition, users of these portals are not too loyal and e.g. refuse to register or provide any/enough explicit feedback. Furthermore, products such as tours, cars or furniture have very low average consumption rate preventing us from tracking unregistered user between two consecutive purchases. Recommending on such domains proves to be very challenging, yet interesting research task. For this task, we propose a model coupling various implicit feedbacks and object attributes in matrix factorization. We report on promising results of our initial off-line experiments on travel agency dataset. Our experiments corroborate benefits of using object attributes; however we are yet to decide about usefulness of some implicit feedback data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SOFSEM 2014: Theory and Practice of Computer Science
ISBN
978-3-319-04297-8
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
455-465
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Nový Smokovec, Slovakia
Datum konání akce
26. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000342283300040