Modelling User Preferences from Implicit Preference Indicators via Compensational Aggregations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10277926" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10277926 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-10491-1_14" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-10491-1_14</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-10491-1_14" target="_blank" >10.1007/978-3-319-10491-1_14</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling User Preferences from Implicit Preference Indicators via Compensational Aggregations
Popis výsledku v původním jazyce
In our work, we focus on recommending for small or medium-sized e-commerce portals. Due to high competition, users of these portals lack loyalty and e.g. refuse to register or provide any/enough explicit feedback. Furthermore, products such as tours, cars or furniture have very low average consumption rate preventing us from tracking unregistered user between two consecutive purchases. Recommending on such domains proves to be very challenging, yet interesting research task. We will introduce new methodfor learning user preferences based on their implicit feedback. The method is based on aggregating various types of implicit feedback with parameterized fuzzy T-norms and S-norms. We have conducted several off-line experiments with real user data from travel agency confirming competitiveness of our method, however further optimizing and on-line experiments should be conducted in the future work.
Název v anglickém jazyce
Modelling User Preferences from Implicit Preference Indicators via Compensational Aggregations
Popis výsledku anglicky
In our work, we focus on recommending for small or medium-sized e-commerce portals. Due to high competition, users of these portals lack loyalty and e.g. refuse to register or provide any/enough explicit feedback. Furthermore, products such as tours, cars or furniture have very low average consumption rate preventing us from tracking unregistered user between two consecutive purchases. Recommending on such domains proves to be very challenging, yet interesting research task. We will introduce new methodfor learning user preferences based on their implicit feedback. The method is based on aggregating various types of implicit feedback with parameterized fuzzy T-norms and S-norms. We have conducted several off-line experiments with real user data from travel agency confirming competitiveness of our method, however further optimizing and on-line experiments should be conducted in the future work.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
E-Commerce and Web Technologies
ISBN
978-3-319-10490-4
ISSN
1865-1348
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
138-145
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Munich, Germany
Datum konání akce
1. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—