Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling User Preferences from Implicit Preference Indicators via Compensational Aggregations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10277926" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10277926 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-10491-1_14" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-10491-1_14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-10491-1_14" target="_blank" >10.1007/978-3-319-10491-1_14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling User Preferences from Implicit Preference Indicators via Compensational Aggregations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our work, we focus on recommending for small or medium-sized e-commerce portals. Due to high competition, users of these portals lack loyalty and e.g. refuse to register or provide any/enough explicit feedback. Furthermore, products such as tours, cars or furniture have very low average consumption rate preventing us from tracking unregistered user between two consecutive purchases. Recommending on such domains proves to be very challenging, yet interesting research task. We will introduce new methodfor learning user preferences based on their implicit feedback. The method is based on aggregating various types of implicit feedback with parameterized fuzzy T-norms and S-norms. We have conducted several off-line experiments with real user data from travel agency confirming competitiveness of our method, however further optimizing and on-line experiments should be conducted in the future work.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling User Preferences from Implicit Preference Indicators via Compensational Aggregations

  • Popis výsledku anglicky

    In our work, we focus on recommending for small or medium-sized e-commerce portals. Due to high competition, users of these portals lack loyalty and e.g. refuse to register or provide any/enough explicit feedback. Furthermore, products such as tours, cars or furniture have very low average consumption rate preventing us from tracking unregistered user between two consecutive purchases. Recommending on such domains proves to be very challenging, yet interesting research task. We will introduce new methodfor learning user preferences based on their implicit feedback. The method is based on aggregating various types of implicit feedback with parameterized fuzzy T-norms and S-norms. We have conducted several off-line experiments with real user data from travel agency confirming competitiveness of our method, however further optimizing and on-line experiments should be conducted in the future work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    E-Commerce and Web Technologies

  • ISBN

    978-3-319-10490-4

  • ISSN

    1865-1348

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    138-145

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Munich, Germany

  • Datum konání akce

    1. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku