Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stories from the History of Czechoslovakia, A Serious Game for Teaching History of the Czech Lands in the 20th Century : Notes on Design Concepts and Design Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10126964" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10126964 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68378114:_____/12:00382409 RIV/00216208:11210/12:10126964

  • Výsledek na webu

    <a href="http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/StoriesFrom-Sisler-Brom2012.pdf" target="_blank" >http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/StoriesFrom-Sisler-Brom2012.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33542-6_6" target="_blank" >10.1007/978-3-642-33542-6_6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Stories from the History of Czechoslovakia, A Serious Game for Teaching History of the Czech Lands in the 20th Century : Notes on Design Concepts and Design Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the context of curricular history education both commercial entertainment games as well as serious games specifically tailored for educational purposes were employed. Especially the latter types of games were reported as being promising concerning instructional effectiveness. Still, there are not many complex serious games for history education, particularly in the secondary schools context. In this work-in-progress paper, we report on the progress of project Stories from the History of Czechoslovakia, a serious game for teaching history of the Czech lands in the 20th century. We introduce main game concepts, describe two main design challenges we have been facing during the development and how we have addressed them and overview our feasibility study on 71 high-school students. This paper can be informative for researchers and designers working on similar projects.

  • Název v anglickém jazyce

    Stories from the History of Czechoslovakia, A Serious Game for Teaching History of the Czech Lands in the 20th Century : Notes on Design Concepts and Design Process

  • Popis výsledku anglicky

    In the context of curricular history education both commercial entertainment games as well as serious games specifically tailored for educational purposes were employed. Especially the latter types of games were reported as being promising concerning instructional effectiveness. Still, there are not many complex serious games for history education, particularly in the secondary schools context. In this work-in-progress paper, we report on the progress of project Stories from the History of Czechoslovakia, a serious game for teaching history of the Czech lands in the 20th century. We introduce main game concepts, describe two main design challenges we have been facing during the development and how we have addressed them and overview our feasibility study on 71 high-school students. This paper can be informative for researchers and designers working on similar projects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF11P01OVV030" target="_blank" >DF11P01OVV030: Příběhy z dějin československého státu: výzkum a experimentální vývoj softwarových simulací pro výuku historie českých zemí ve 20. století</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7522

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    67-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus