Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem-Based Learning: Serious Game in Science Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F17%3AN0000091" target="_blank" >RIV/26482789:_____/17:N0000091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem-Based Learning: Serious Game in Science Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Main goal of this paper is describe why, how and for whom we developed the serious game. The game is an important part of human life. After personal interviews with some chosen primary school teachers and on the basis of pupil assessment results in math (in Slovakia) we decided to design and develop some serious games focused on math. The game is designed for pupils of primary schools, while respecting the age, maturity and mental abilities to solve math word problems. Nowadays we are developing some parts of the game: how teacher can change language by opening external file as well as to improve math tasks, graphical interface, sprites and other objects in the game. The serious game was designed in 3D environment. Some results of this research were published in previous conference.

  • Název v anglickém jazyce

    Problem-Based Learning: Serious Game in Science Education

  • Popis výsledku anglicky

    Main goal of this paper is describe why, how and for whom we developed the serious game. The game is an important part of human life. After personal interviews with some chosen primary school teachers and on the basis of pupil assessment results in math (in Slovakia) we decided to design and develop some serious games focused on math. The game is designed for pupils of primary schools, while respecting the age, maturity and mental abilities to solve math word problems. Nowadays we are developing some parts of the game: how teacher can change language by opening external file as well as to improve math tasks, graphical interface, sprites and other objects in the game. The serious game was designed in 3D environment. Some results of this research were published in previous conference.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference on e- Learning ICEL 2017

  • ISBN

    978-1-911218-35-7

  • ISSN

    2048-8882

  • e-ISSN

    2048-8890

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    303-310

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading, UK

  • Místo konání akce

    Orlando, USA

  • Datum konání akce

    1. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000463647100040