Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building a learner corpus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10130058" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10130058 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/12:10130058 RIV/46747885:24510/12:#0000906

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building a learner corpus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes a corpus of texts produced by non-native speakers of Czech. We discuss its annotation scheme, consisting of three interlinked levels to cope with a wide range of error types present in the input. Each level corrects different types oferrors; links between the levels allow capturing errors in word order and complex discontinuous expressions. Errors are not only corrected, but also classified. The annotation scheme is tested on a doubly-annotated sample of approx. 10,000 words with fair inter-annotator agreement results. We also explore options of application of automated linguistic annotation tools (taggers, spell checkers and grammar checkers) on the learner text to support or even substitute manual annotation.

  • Název v anglickém jazyce

    Building a learner corpus

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes a corpus of texts produced by non-native speakers of Czech. We discuss its annotation scheme, consisting of three interlinked levels to cope with a wide range of error types present in the input. Each level corrects different types oferrors; links between the levels allow capturing errors in word order and complex discontinuous expressions. Errors are not only corrected, but also classified. The annotation scheme is tested on a doubly-annotated sample of approx. 10,000 words with fair inter-annotator agreement results. We also explore options of application of automated linguistic annotation tools (taggers, spell checkers and grammar checkers) on the learner text to support or even substitute manual annotation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP406%2F10%2FP328" target="_blank" >GPP406/10/P328: Morfologická analýza a tagging s minimálními zdroji</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2012)

  • ISBN

    978-2-9517408-7-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1-2

  • Název nakladatele

    European Language Resources Association

  • Místo vydání

    ?stanbul, Turkey

  • Místo konání akce

    ?stanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    21. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku