Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MISSED LEARNING OPPORTUNITIES IN THE TEACHING OF MATHEMATICS WITH NETBOOKS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10189690" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10189690 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/13:10189690

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MISSED LEARNING OPPORTUNITIES IN THE TEACHING OF MATHEMATICS WITH NETBOOKS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pupils' learning in mathematics depends on both the types of tasks and the kind of discourse that the teacher orchestrates when implementing the tasks in lessons. This is also true in lessons where computers are used. The article brings some insights into the pupils' participation in the solution to the task when netbooks are used. Video recordings of 18 mathematics lessons with netbooks were analysed from this point of view. It was found out that in most of the 39 identified episodes with hetbooks, traditional school tasks were used which could have easily be solved without computers. More specifically, in 7 episodes worthwhile mathematical tasks were used but their potential was not fulfilled - the pupils did not get enough space to develop their ownsolving strategies while the teacher led them towards his/her predetermined solution. Elements of funnelling interaction patterns were discerned in some episodes. Two examples of the missed learning opportunities are given and implicatio

  • Název v anglickém jazyce

    MISSED LEARNING OPPORTUNITIES IN THE TEACHING OF MATHEMATICS WITH NETBOOKS

  • Popis výsledku anglicky

    Pupils' learning in mathematics depends on both the types of tasks and the kind of discourse that the teacher orchestrates when implementing the tasks in lessons. This is also true in lessons where computers are used. The article brings some insights into the pupils' participation in the solution to the task when netbooks are used. Video recordings of 18 mathematics lessons with netbooks were analysed from this point of view. It was found out that in most of the 39 identified episodes with hetbooks, traditional school tasks were used which could have easily be solved without computers. More specifically, in 7 episodes worthwhile mathematical tasks were used but their potential was not fulfilled - the pupils did not get enough space to develop their ownsolving strategies while the teacher led them towards his/her predetermined solution. Elements of funnelling interaction patterns were discerned in some episodes. Two examples of the missed learning opportunities are given and implicatio

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    524-533

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    PRAGUE 6

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000070