Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of Netbooks in the Teaching of Mathematics in the Primary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10144080" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10144080 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of Netbooks in the Teaching of Mathematics in the Primary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on a one-to-one computing initiative in the Czech Republic in which netbooks were implemented in the teaching of mathematics in three primary schools. The research questions were: How and for what purposes do mathematics teachers at the three schools use interactive whiteboards and netbooks? What didactic practices do they employ with these ICT tools? What are the pupils' and teachers' perceptions of netbooks? The methodology consists of video-recordings of lessons taught by the three teachers, of Diaries in which the teachers recorded the use of ICT in lessons, of semi-structured interviews with pupils and teachers and observations of lessons. The recordings of lessons were analysed qualitatively for the use of netbooks and an interactive whiteboard, mainly for the specific purposes and ways of implementation. The data from the Diaries were elaborated in a statistical way. The pupils' and teachers' interviews were scanned for repeating themes. The results consist o

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of Netbooks in the Teaching of Mathematics in the Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on a one-to-one computing initiative in the Czech Republic in which netbooks were implemented in the teaching of mathematics in three primary schools. The research questions were: How and for what purposes do mathematics teachers at the three schools use interactive whiteboards and netbooks? What didactic practices do they employ with these ICT tools? What are the pupils' and teachers' perceptions of netbooks? The methodology consists of video-recordings of lessons taught by the three teachers, of Diaries in which the teachers recorded the use of ICT in lessons, of semi-structured interviews with pupils and teachers and observations of lessons. The recordings of lessons were analysed qualitatively for the use of netbooks and an interactive whiteboard, mainly for the specific purposes and ways of implementation. The data from the Diaries were elaborated in a statistical way. The pupils' and teachers' interviews were scanned for repeating themes. The results consist o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 11TH EUROPEAN CONFERENCE ON E-LEARNING

  • ISBN

    978-1-908272-74-4

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    567-574

  • Název nakladatele

    ACAD CONFERENCES LTD

  • Místo vydání

    NR READING

  • Místo konání akce

    Groningen

  • Datum konání akce

    26. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000321613000068