Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in the metacognitive and discursive activities between regular and IBL mathematics lessons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63533559" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63533559 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.pef.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html" target="_blank" >https://erie.pef.czu.cz/en/r-17410-proceedings-2021/proceedings-2021.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in the metacognitive and discursive activities between regular and IBL mathematics lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry-based learning is considered as an effective approach to mathematics education. Teachers often struggle when starting to use IBL in their practice. The courses for professional development of mathematics teachers often involve pedagogical experimenting and subsequent reflection. The differences in metacognitive and discursive activities between regular lessons and the lessons based on the lesson plan designed by the internationally recognised expert taught by the participants of CPD were analysed quantitatively based on the video-recordings of the lessons. The several-step planning typical for the regular lessons was replaced by metacognitive planning during the IBL lessons. The wilful disruption was significantly less prevalent in the IBL lessons indicating the bigger involvement of students. The episodes of the lessons were grouped more according to the type of lesson and type of activity than according to the teacher. The grouping of the episodes suggests that participating teachers might get similar experience when performing the same lesson plan.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in the metacognitive and discursive activities between regular and IBL mathematics lessons

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-based learning is considered as an effective approach to mathematics education. Teachers often struggle when starting to use IBL in their practice. The courses for professional development of mathematics teachers often involve pedagogical experimenting and subsequent reflection. The differences in metacognitive and discursive activities between regular lessons and the lessons based on the lesson plan designed by the internationally recognised expert taught by the participants of CPD were analysed quantitatively based on the video-recordings of the lessons. The several-step planning typical for the regular lessons was replaced by metacognitive planning during the IBL lessons. The wilful disruption was significantly less prevalent in the IBL lessons indicating the bigger involvement of students. The episodes of the lessons were grouped more according to the type of lesson and type of activity than according to the teacher. The grouping of the episodes suggests that participating teachers might get similar experience when performing the same lesson plan.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2021

  • ISBN

    978-80-213-3108-2

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    88-97

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku