The log files analysis in remote laboratories
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10191184" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10191184 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The log files analysis in remote laboratories
Popis výsledku v původním jazyce
Data mining techniques in education and learning are still in their infancy. Even academic references are scarce on the ground, although some education-related publications are already beginning to pay attention to this new area and its research potential. The present article describes the results of a medium-scale (N = 56) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students' behavior during their work in virtual environment. The simplest data mining and text mining techniques were used to reveal individual user's behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems' adaptability to students' requirements and capacities.
Název v anglickém jazyce
The log files analysis in remote laboratories
Popis výsledku anglicky
Data mining techniques in education and learning are still in their infancy. Even academic references are scarce on the ground, although some education-related publications are already beginning to pay attention to this new area and its research potential. The present article describes the results of a medium-scale (N = 56) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students' behavior during their work in virtual environment. The simplest data mining and text mining techniques were used to reveal individual user's behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improve systems' adaptability to students' requirements and capacities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 16th International Conference on Interactive Collaborative Learning
ISBN
978-1-4799-0153-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
kassel University Press ICL Clearing House c/o International Association of Online Engineering
Místo vydání
Austria
Místo konání akce
Kazan, Russia
Datum konání akce
25. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—