The log files analysis in remote laboratories as a way of educational data mining
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10191157" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10191157 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The log files analysis in remote laboratories as a way of educational data mining
Popis výsledku v původním jazyce
The present article describes the results of a medium-scale (N = 77) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students' behavior during their workin virtual environment. Simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user's behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improvesystems' adaptability to students' requirements and capacities and to reveal typical navigation, orientation, learning and behavioral problems of individual students within the above mentioned virtual learning environment.
Název v anglickém jazyce
The log files analysis in remote laboratories as a way of educational data mining
Popis výsledku anglicky
The present article describes the results of a medium-scale (N = 77) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students' behavior during their workin virtual environment. Simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user's behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improvesystems' adaptability to students' requirements and capacities and to reveal typical navigation, orientation, learning and behavioral problems of individual students within the above mentioned virtual learning environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
proceedings of the international conference Information and communication technologies in education
ISBN
978-80-7464-324-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
113-120
Název nakladatele
Ostravská universita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod radhoštěm
Datum konání akce
9. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—