Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The log files analysis in remote laboratories as a way of educational data mining

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10191157" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10191157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The log files analysis in remote laboratories as a way of educational data mining

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present article describes the results of a medium-scale (N = 77) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students' behavior during their workin virtual environment. Simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user's behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improvesystems' adaptability to students' requirements and capacities and to reveal typical navigation, orientation, learning and behavioral problems of individual students within the above mentioned virtual learning environment.

  • Název v anglickém jazyce

    The log files analysis in remote laboratories as a way of educational data mining

  • Popis výsledku anglicky

    The present article describes the results of a medium-scale (N = 77) study, using log files from open remote laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe secondary school students' behavior during their workin virtual environment. Simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user's behavioral patterns, to detect disengagement, and to compare learning outcomes and student preferences. The results will be used mainly to improvesystems' adaptability to students' requirements and capacities and to reveal typical navigation, orientation, learning and behavioral problems of individual students within the above mentioned virtual learning environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    proceedings of the international conference Information and communication technologies in education

  • ISBN

    978-80-7464-324-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    113-120

  • Název nakladatele

    Ostravská universita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod radhoštěm

  • Datum konání akce

    9. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku