Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Joint Importance Sampling of Low-Order Volumetric Scattering

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10191409" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10191409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2508363.2508411" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2508363.2508411</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2508363.2508411" target="_blank" >10.1145/2508363.2508411</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Joint Importance Sampling of Low-Order Volumetric Scattering

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Central to all Monte Carlo-based rendering algorithms is the construction of light transport paths from the light sources to the eye. Existing rendering approaches sample path vertices incrementally when constructing these light transport paths. The resulting probability density is thus a product of the conditional densities of each local sampling step, constructed without explicit control over the form of the final joint distribution of the complete path. We analyze why current incremental constructionschemes often lead to high variance in the presence of participating media, and reveal that such approaches are an unnecessary legacy inherited from traditional surface-based rendering algorithms. We devise joint importance sampling of path vertices inparticipating media to construct paths that explicitly account for the product of all scattering and geometry terms along a sequence of vertices instead of just locally at a single vertex. This leads to a number of practical importance sa

  • Název v anglickém jazyce

    Joint Importance Sampling of Low-Order Volumetric Scattering

  • Popis výsledku anglicky

    Central to all Monte Carlo-based rendering algorithms is the construction of light transport paths from the light sources to the eye. Existing rendering approaches sample path vertices incrementally when constructing these light transport paths. The resulting probability density is thus a product of the conditional densities of each local sampling step, constructed without explicit control over the form of the final joint distribution of the complete path. We analyze why current incremental constructionschemes often lead to high variance in the presence of participating media, and reveal that such approaches are an unnecessary legacy inherited from traditional surface-based rendering algorithms. We devise joint importance sampling of path vertices inparticipating media to construct paths that explicitly account for the product of all scattering and geometry terms along a sequence of vertices instead of just locally at a single vertex. This leads to a number of practical importance sa

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACM Transactions on Graphics

  • ISSN

    0730-0301

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1-14

  • Kód UT WoS článku

    000326923200008

  • EID výsledku v databázi Scopus