Joint Importance Sampling of Low-Order Volumetric Scattering
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10191409" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10191409 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2508363.2508411" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2508363.2508411</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2508363.2508411" target="_blank" >10.1145/2508363.2508411</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Joint Importance Sampling of Low-Order Volumetric Scattering
Popis výsledku v původním jazyce
Central to all Monte Carlo-based rendering algorithms is the construction of light transport paths from the light sources to the eye. Existing rendering approaches sample path vertices incrementally when constructing these light transport paths. The resulting probability density is thus a product of the conditional densities of each local sampling step, constructed without explicit control over the form of the final joint distribution of the complete path. We analyze why current incremental constructionschemes often lead to high variance in the presence of participating media, and reveal that such approaches are an unnecessary legacy inherited from traditional surface-based rendering algorithms. We devise joint importance sampling of path vertices inparticipating media to construct paths that explicitly account for the product of all scattering and geometry terms along a sequence of vertices instead of just locally at a single vertex. This leads to a number of practical importance sa
Název v anglickém jazyce
Joint Importance Sampling of Low-Order Volumetric Scattering
Popis výsledku anglicky
Central to all Monte Carlo-based rendering algorithms is the construction of light transport paths from the light sources to the eye. Existing rendering approaches sample path vertices incrementally when constructing these light transport paths. The resulting probability density is thus a product of the conditional densities of each local sampling step, constructed without explicit control over the form of the final joint distribution of the complete path. We analyze why current incremental constructionschemes often lead to high variance in the presence of participating media, and reveal that such approaches are an unnecessary legacy inherited from traditional surface-based rendering algorithms. We devise joint importance sampling of path vertices inparticipating media to construct paths that explicitly account for the product of all scattering and geometry terms along a sequence of vertices instead of just locally at a single vertex. This leads to a number of practical importance sa
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Graphics
ISSN
0730-0301
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
1-14
Kód UT WoS článku
000326923200008
EID výsledku v databázi Scopus
—