Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Unifying Points, Beams, and Paths in Volumetric Light Transport Simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10290017" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10290017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2601097.2601219" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2601097.2601219</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2601097.2601219" target="_blank" >10.1145/2601097.2601219</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Unifying Points, Beams, and Paths in Volumetric Light Transport Simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Efficiently computing light transport in participating media in a manner that is robust to variations in media density, scattering albedo, and anisotropy is a difficult and important problem in realistic image synthesis. While many specialized renderingtechniques can efficiently resolve subsets of transport in specific media, no single approach can robustly handle all types of effects. To address this problem we unify volumetric density estimation, using point and beam estimators, and Monte Carlo solutions to the path integral formulation of the rendering and radiative transport equations. We extend multiple importance sampling to correctly handle combinations of these fundamentally different classes of estimators. This, in turn, allows us to developa single rendering algorithm that correctly combines the benefits and mediates the limitations of these powerful volume rendering techniques.

  • Název v anglickém jazyce

    Unifying Points, Beams, and Paths in Volumetric Light Transport Simulation

  • Popis výsledku anglicky

    Efficiently computing light transport in participating media in a manner that is robust to variations in media density, scattering albedo, and anisotropy is a difficult and important problem in realistic image synthesis. While many specialized renderingtechniques can efficiently resolve subsets of transport in specific media, no single approach can robustly handle all types of effects. To address this problem we unify volumetric density estimation, using point and beam estimators, and Monte Carlo solutions to the path integral formulation of the rendering and radiative transport equations. We extend multiple importance sampling to correctly handle combinations of these fundamentally different classes of estimators. This, in turn, allows us to developa single rendering algorithm that correctly combines the benefits and mediates the limitations of these powerful volume rendering techniques.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-26189S" target="_blank" >GA13-26189S: Robustní a efektivní simulace transportu světla v libovolném prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACM Transactions on Graphics

  • ISSN

    0730-0301

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1-13

  • Kód UT WoS článku

    000340000100070

  • EID výsledku v databázi Scopus