Unifying Points, Beams, and Paths in Volumetric Light Transport Simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10290017" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10290017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2601097.2601219" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2601097.2601219</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2601097.2601219" target="_blank" >10.1145/2601097.2601219</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Unifying Points, Beams, and Paths in Volumetric Light Transport Simulation
Popis výsledku v původním jazyce
Efficiently computing light transport in participating media in a manner that is robust to variations in media density, scattering albedo, and anisotropy is a difficult and important problem in realistic image synthesis. While many specialized renderingtechniques can efficiently resolve subsets of transport in specific media, no single approach can robustly handle all types of effects. To address this problem we unify volumetric density estimation, using point and beam estimators, and Monte Carlo solutions to the path integral formulation of the rendering and radiative transport equations. We extend multiple importance sampling to correctly handle combinations of these fundamentally different classes of estimators. This, in turn, allows us to developa single rendering algorithm that correctly combines the benefits and mediates the limitations of these powerful volume rendering techniques.
Název v anglickém jazyce
Unifying Points, Beams, and Paths in Volumetric Light Transport Simulation
Popis výsledku anglicky
Efficiently computing light transport in participating media in a manner that is robust to variations in media density, scattering albedo, and anisotropy is a difficult and important problem in realistic image synthesis. While many specialized renderingtechniques can efficiently resolve subsets of transport in specific media, no single approach can robustly handle all types of effects. To address this problem we unify volumetric density estimation, using point and beam estimators, and Monte Carlo solutions to the path integral formulation of the rendering and radiative transport equations. We extend multiple importance sampling to correctly handle combinations of these fundamentally different classes of estimators. This, in turn, allows us to developa single rendering algorithm that correctly combines the benefits and mediates the limitations of these powerful volume rendering techniques.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-26189S" target="_blank" >GA13-26189S: Robustní a efektivní simulace transportu světla v libovolném prostředí</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Graphics
ISSN
0730-0301
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1-13
Kód UT WoS článku
000340000100070
EID výsledku v databázi Scopus
—