Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A learner corpus of Czech: current state and future directions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10194691" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10194691 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/13:10194691 RIV/46747885:24510/13:#0001080

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.uclouvain.be/cluse.html" target="_blank" >http://www.uclouvain.be/cluse.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A learner corpus of Czech: current state and future directions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes CzeSL, a learner corpus of Czech as a Second Language, together with its design properties. We start with a brief introduction of the project within the context of AKCES, a programme addressing Acquisition Corpora of Czech; in connection with the programme we are also concerned with the groups of respondents, including differences due to their L1; further we comment on the choice of the sociocultural metadata recorded with each text and related both to the learner and the text production task. Next we describe the intended uses of CzeSL. The core of the paper deals with transcription and annotation. We explain issues involved in the transcription of handwritten texts and present the concept of a multi-level annotation scheme including a taxonomy of captured errors. We conclude by mentioning results from an evaluation of the error annotation and presenting plans for future research.

  • Název v anglickém jazyce

    A learner corpus of Czech: current state and future directions

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes CzeSL, a learner corpus of Czech as a Second Language, together with its design properties. We start with a brief introduction of the project within the context of AKCES, a programme addressing Acquisition Corpora of Czech; in connection with the programme we are also concerned with the groups of respondents, including differences due to their L1; further we comment on the choice of the sociocultural metadata recorded with each text and related both to the learner and the text production task. Next we describe the intended uses of CzeSL. The core of the paper deals with transcription and annotation. We explain issues involved in the transcription of handwritten texts and present the concept of a multi-level annotation scheme including a taxonomy of captured errors. We conclude by mentioning results from an evaluation of the error annotation and presenting plans for future research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP406%2F10%2FP328" target="_blank" >GPP406/10/P328: Morfologická analýza a tagging s minimálními zdroji</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Twenty Years of Learner Corpus Research - Looking Back, Moving Ahead

  • ISBN

    978-2-87558-199-0

  • ISSN

    2034-6417

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Název nakladatele

    Presses universitaires de Louvain

  • Místo vydání

    Louvain-la-Neuve, Belgium

  • Místo konání akce

    Louvain-la-Neuve, Belgium

  • Datum konání akce

    15. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku