Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluating and automating the annotation of a learner corpus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230001084" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0001084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluating and automating the annotation of a learner corpus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes CzeSL, a learner corpus of Czech, together with basic properties of its design. It starts with a brief introduction of the project within the context of AKCES, a programme addressing Czech acquisition corpora; in connection with the programme we are also concerned with groups of respondents, including differences due to their L1; further we comment on the choice of sociocultural metadata recorded with each text and related both to the learner and the text production task. Next we describe the intended uses of CzeSL. The main parts of the text deal with transcription and annotation. We explain the issues involved in transcription of the handwritten texts and present the concept of a multi-level annotation scheme including taxonomy ofcaptured errors. We conclude by mentioning results from an evaluation of the error annotation and presenting plans for future research.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating and automating the annotation of a learner corpus

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes CzeSL, a learner corpus of Czech, together with basic properties of its design. It starts with a brief introduction of the project within the context of AKCES, a programme addressing Czech acquisition corpora; in connection with the programme we are also concerned with groups of respondents, including differences due to their L1; further we comment on the choice of sociocultural metadata recorded with each text and related both to the learner and the text production task. Next we describe the intended uses of CzeSL. The main parts of the text deal with transcription and annotation. We explain the issues involved in transcription of the handwritten texts and present the concept of a multi-level annotation scheme including taxonomy ofcaptured errors. We conclude by mentioning results from an evaluation of the error annotation and presenting plans for future research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Twenty Years of Learner Corpus Research: Looking back, Moving ahead

  • ISBN

    978-2-87558-199-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    435-446

  • Název nakladatele

    Presses universitaires de Louvain

  • Místo vydání

    Louvain-la-Neuve

  • Místo konání akce

    Louvain-la-Neuve

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku