Towards Automatic Story Clustering for Interactive Narrative Authoring
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10195087" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10195087 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-BideCernyBrom-TowardsNarrativeClustering.pdf" target="_blank" >http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-BideCernyBrom-TowardsNarrativeClustering.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02756-2_11" target="_blank" >10.1007/978-3-319-02756-2_11</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards Automatic Story Clustering for Interactive Narrative Authoring
Popis výsledku v původním jazyce
Interactive storytelling systems are capable of producing many variants of stories. A major challenge in designing storytelling systems is the evaluation of the resulting narrative. Ideally every variant of the resulting story should be seen and evaluated, but due to combinatorial explosion of the story space, this is unfeasible in all but the smallest domains. However, the system designer still needs to have control over the generated stories and his input cannot be replaced by a computer. In this paper we propose a general methodology for semi-automatic evaluation of narrative systems based on tension curve extraction and clustering of similar stories. Our preliminary results indicate that a straightforward approach works well in simple scenarios, but for complex story spaces further improvements are necessary.
Název v anglickém jazyce
Towards Automatic Story Clustering for Interactive Narrative Authoring
Popis výsledku anglicky
Interactive storytelling systems are capable of producing many variants of stories. A major challenge in designing storytelling systems is the evaluation of the resulting narrative. Ideally every variant of the resulting story should be seen and evaluated, but due to combinatorial explosion of the story space, this is unfeasible in all but the smallest domains. However, the system designer still needs to have control over the generated stories and his input cannot be replaced by a computer. In this paper we propose a general methodology for semi-automatic evaluation of narrative systems based on tension curve extraction and clustering of similar stories. Our preliminary results indicate that a straightforward approach works well in simple scenarios, but for complex story spaces further improvements are necessary.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Computer Science
ISBN
978-3-319-02755-5
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
95-106
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Istanbul, Turkey
Datum konání akce
6. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—