Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Follow-up on Automatic Story Clustering for Interactive Narrative Authoring

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10313419" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10313419 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/ClusteringFollowupAISB.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/ClusteringFollowupAISB.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Follow-up on Automatic Story Clustering for Interactive Narrative Authoring

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the challenges in designing storytelling systems is the evaluation of resulting narratives. As the story space is usually extremely large even for very short stories, it is often unfeasible to evaluate every story generated in the system by hand.To help the system designers to maintain control over the generated stories a general method for semi-automatic evaluation of narrative systems based on clustering of similar stories has been proposed. In this paper we report on further progress in thisendeavor. We added new distance metrics and evaluated them on the same domain with additional data. We have also successfully applied the method to a very different domain. Further, we made first steps towards automatic story space exploration with a random user.

  • Název v anglickém jazyce

    Follow-up on Automatic Story Clustering for Interactive Narrative Authoring

  • Popis výsledku anglicky

    One of the challenges in designing storytelling systems is the evaluation of resulting narratives. As the story space is usually extremely large even for very short stories, it is often unfeasible to evaluate every story generated in the system by hand.To help the system designers to maintain control over the generated stories a general method for semi-automatic evaluation of narrative systems based on clustering of similar stories has been proposed. In this paper we report on further progress in thisendeavor. We added new distance metrics and evaluated them on the same domain with additional data. We have also successfully applied the method to a very different domain. Further, we made first steps towards automatic story space exploration with a random user.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AISB Convention 2015

  • ISBN

    978-1-5108-0386-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    37-41

  • Název nakladatele

    The Society for the Study of Artificial Intelligence and the Simulation of Behaviour

  • Místo vydání

    Londýn, Velká Británie

  • Místo konání akce

    Canterbury, Velká Británie

  • Datum konání akce

    20. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku