Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HTN or State Space - Who Should Do Planning in Your Game?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10210063" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10210063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-pddl_vs_htn.pdf" target="_blank" >http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-pddl_vs_htn.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HTN or State Space - Who Should Do Planning in Your Game?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is an ongoing discussion in the game AI community, whether to use AI planning for controlling non-player characters (NPCs) in computer games. Recent years have seen implementations of both state space and hierarchical task network (HTN) planning inAAA game titles, each having specific advantages and disadvantages. This paper is concerned with the performance aspect of both technologies and proposes a general methodology for comparing performance of action selection mechanisms. Two case studies comparing NPCs controlled by the JSHOP2 HTN planner and SGPlan 6 and Metric-FF state space planners in a game-like competitive environment are presented and their results are statistically analyzed. First environment is a puzzle-like scenario with minor combat element and strong competition for limited resources. Second environment features two pairs of cooperating agents in a combat scenario inspired by the Gears of War series. It is concluded that in puzzle-like domains HTN planning is i

  • Název v anglickém jazyce

    HTN or State Space - Who Should Do Planning in Your Game?

  • Popis výsledku anglicky

    There is an ongoing discussion in the game AI community, whether to use AI planning for controlling non-player characters (NPCs) in computer games. Recent years have seen implementations of both state space and hierarchical task network (HTN) planning inAAA game titles, each having specific advantages and disadvantages. This paper is concerned with the performance aspect of both technologies and proposes a general methodology for comparing performance of action selection mechanisms. Two case studies comparing NPCs controlled by the JSHOP2 HTN planner and SGPlan 6 and Metric-FF state space planners in a game-like competitive environment are presented and their results are statistically analyzed. First environment is a puzzle-like scenario with minor combat element and strong competition for limited resources. Second environment features two pairs of cooperating agents in a combat scenario inspired by the Gears of War series. It is concluded that in puzzle-like domains HTN planning is i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th International Conference on Intelligent Games and Simulation, GAME-ON 2013

  • ISBN

    978-90-77381-80-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    59-65

  • Název nakladatele

    EUROSIS

  • Místo vydání

    Ghent, Belgie

  • Místo konání akce

    Brusel, Belgie

  • Datum konání akce

    25. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku