Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

To Plan or to Simply React? An Experimental Study of Action Planning in a Game Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10329725" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10329725 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/cerny_planning_CoIn_final.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/cerny_planning_CoIn_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/coin.12079" target="_blank" >10.1111/coin.12079</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    To Plan or to Simply React? An Experimental Study of Action Planning in a Game Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many contemporary computer games, notably action and role-playing games, represent an interesting class of navigation-intensive dynamic real-time simulations inhabited by autonomous intelligent virtual agents (IVAs). Although higher level reasoning of IVAs in these domains seems suited for action planning, planning is not widely adopted in existing games and similar applications. Moreover, statistically rigorous study measuring performance of planners in decision making in a game-like domain is missing. Here, five classical planners were connected to the virtual environment of Unreal Development Kit along with a planner for delete-free domains (only positive preconditions and positive effects). Performance of IVAs employing those planners and IVAs with reactive architecture was measured on a class of game-inspired test environments of various sizes and under different levels of external interference. The analysis has shown that planning agents outperform reactive agents if (i) the size of the problem is small or if (b) the environment changes are either hostile to the agent or infrequent. In delete-free domains, specialized approaches are inferior to classical planners because the lower expressivity of delete-free domains results in lower plan quality. These results can help to determine when planning is advantageous in games and for IVAs control in other dynamic real-time environments.

  • Název v anglickém jazyce

    To Plan or to Simply React? An Experimental Study of Action Planning in a Game Environment

  • Popis výsledku anglicky

    Many contemporary computer games, notably action and role-playing games, represent an interesting class of navigation-intensive dynamic real-time simulations inhabited by autonomous intelligent virtual agents (IVAs). Although higher level reasoning of IVAs in these domains seems suited for action planning, planning is not widely adopted in existing games and similar applications. Moreover, statistically rigorous study measuring performance of planners in decision making in a game-like domain is missing. Here, five classical planners were connected to the virtual environment of Unreal Development Kit along with a planner for delete-free domains (only positive preconditions and positive effects). Performance of IVAs employing those planners and IVAs with reactive architecture was measured on a class of game-inspired test environments of various sizes and under different levels of external interference. The analysis has shown that planning agents outperform reactive agents if (i) the size of the problem is small or if (b) the environment changes are either hostile to the agent or infrequent. In delete-free domains, specialized approaches are inferior to classical planners because the lower expressivity of delete-free domains results in lower plan quality. These results can help to determine when planning is advantageous in games and for IVAs control in other dynamic real-time environments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computational Intelligence

  • ISSN

    0824-7935

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    43

  • Strana od-do

    668-710

  • Kód UT WoS článku

    000387354900007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84952684817