Spice it up! Enriching Open World NPC Simulation Using Constraint Satisfaction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10283344" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10283344 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/SituationSystem_AIIDE_2014.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/SituationSystem_AIIDE_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Spice it up! Enriching Open World NPC Simulation Using Constraint Satisfaction
Popis výsledku v původním jazyce
With more computing power available, video games may spare increasing amounts of processing time for AI. One prospective application of the newly available resources is the simulation of large amounts of nonplayer characters (NPCs) in open world games. While it is relatively easy to simulate simple behaviours of individual NPCs it is much more difficult to create meaningful interactions between the NPCs. However, without interaction, the world cannot look very alive. In this paper we present a techniquethat enriches the NPC simulation with pre-scripted situations-short sketches involving coordinated interaction between several NPCs that do not substantially alter the state of the game world but increase the appeal of the world to the player. We use constraint satisfaction techniques to find NPCs suitable to enact the situations at runtime. We have implemented situations on top of the AI system for an upcoming AAA open-world game and show that this approach satisfies functional and com
Název v anglickém jazyce
Spice it up! Enriching Open World NPC Simulation Using Constraint Satisfaction
Popis výsledku anglicky
With more computing power available, video games may spare increasing amounts of processing time for AI. One prospective application of the newly available resources is the simulation of large amounts of nonplayer characters (NPCs) in open world games. While it is relatively easy to simulate simple behaviours of individual NPCs it is much more difficult to create meaningful interactions between the NPCs. However, without interaction, the world cannot look very alive. In this paper we present a techniquethat enriches the NPC simulation with pre-scripted situations-short sketches involving coordinated interaction between several NPCs that do not substantially alter the state of the game world but increase the appeal of the world to the player. We use constraint satisfaction techniques to find NPCs suitable to enact the situations at runtime. We have implemented situations on top of the AI system for an upcoming AAA open-world game and show that this approach satisfies functional and com
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 10th AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, AIIDE 2014
ISBN
978-1-57735-681-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
16-22
Název nakladatele
AAAI Press
Místo vydání
Palo Alto, California
Místo konání akce
Raleigh, USA
Datum konání akce
3. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—