Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spice it up! Enriching Open World NPC Simulation Using Constraint Satisfaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10283344" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10283344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/SituationSystem_AIIDE_2014.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/SituationSystem_AIIDE_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spice it up! Enriching Open World NPC Simulation Using Constraint Satisfaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With more computing power available, video games may spare increasing amounts of processing time for AI. One prospective application of the newly available resources is the simulation of large amounts of nonplayer characters (NPCs) in open world games. While it is relatively easy to simulate simple behaviours of individual NPCs it is much more difficult to create meaningful interactions between the NPCs. However, without interaction, the world cannot look very alive. In this paper we present a techniquethat enriches the NPC simulation with pre-scripted situations-short sketches involving coordinated interaction between several NPCs that do not substantially alter the state of the game world but increase the appeal of the world to the player. We use constraint satisfaction techniques to find NPCs suitable to enact the situations at runtime. We have implemented situations on top of the AI system for an upcoming AAA open-world game and show that this approach satisfies functional and com

  • Název v anglickém jazyce

    Spice it up! Enriching Open World NPC Simulation Using Constraint Satisfaction

  • Popis výsledku anglicky

    With more computing power available, video games may spare increasing amounts of processing time for AI. One prospective application of the newly available resources is the simulation of large amounts of nonplayer characters (NPCs) in open world games. While it is relatively easy to simulate simple behaviours of individual NPCs it is much more difficult to create meaningful interactions between the NPCs. However, without interaction, the world cannot look very alive. In this paper we present a techniquethat enriches the NPC simulation with pre-scripted situations-short sketches involving coordinated interaction between several NPCs that do not substantially alter the state of the game world but increase the appeal of the world to the player. We use constraint satisfaction techniques to find NPCs suitable to enact the situations at runtime. We have implemented situations on top of the AI system for an upcoming AAA open-world game and show that this approach satisfies functional and com

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, AIIDE 2014

  • ISBN

    978-1-57735-681-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    16-22

  • Název nakladatele

    AAAI Press

  • Místo vydání

    Palo Alto, California

  • Místo konání akce

    Raleigh, USA

  • Datum konání akce

    3. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku