Smart Areas: A Modular Approach to Simulation of Daily Life in an Open World Video Game
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10283348" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10283348 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/SmartAreas_ICAART_2014.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/SmartAreas_ICAART_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0004921107030708" target="_blank" >10.5220/0004921107030708</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Smart Areas: A Modular Approach to Simulation of Daily Life in an Open World Video Game
Popis výsledku v původním jazyce
Constructing believable behavior of non-player characters (NPCs) for large open worlds in computer games is a challenging application of AI. One of the greatest obstacles for practical game applications lies in managing the complexity of individual behaviors and in managing their development cycle. We propose the use of "Smart areas" to overcome these obstacles and allow for realistic simulation of NPCs day-to-day life and describe a particular implementation for an upcoming AAA game. For practical applications it is also vital to resolve usability issues and assess the productivity of the technology. We have conducted a qualitative study with 8 subjects that compares the performance of working with Smart Areas to using default AI tools. The study indicates that Smart Areas are not difficult to understand, allow for substantial code reuse, resulting in speedup in modification of existing behaviors, and force good structuring of behavior code.
Název v anglickém jazyce
Smart Areas: A Modular Approach to Simulation of Daily Life in an Open World Video Game
Popis výsledku anglicky
Constructing believable behavior of non-player characters (NPCs) for large open worlds in computer games is a challenging application of AI. One of the greatest obstacles for practical game applications lies in managing the complexity of individual behaviors and in managing their development cycle. We propose the use of "Smart areas" to overcome these obstacles and allow for realistic simulation of NPCs day-to-day life and describe a particular implementation for an upcoming AAA game. For practical applications it is also vital to resolve usability issues and assess the productivity of the technology. We have conducted a qualitative study with 8 subjects that compares the performance of working with Smart Areas to using default AI tools. The study indicates that Smart Areas are not difficult to understand, allow for substantial code reuse, resulting in speedup in modification of existing behaviors, and force good structuring of behavior code.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICAART 2014 - Proceedings of the 6th International Conference on Agents and Artificial Intelligence
ISBN
978-989-758-015-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
703-708
Název nakladatele
SciTe Press
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Angers, Francie
Datum konání akce
6. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—