Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Smart Areas: A Modular Approach to Simulation of Daily Life in an Open World Video Game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10283348" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10283348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/SmartAreas_ICAART_2014.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/SmartAreas_ICAART_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0004921107030708" target="_blank" >10.5220/0004921107030708</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Smart Areas: A Modular Approach to Simulation of Daily Life in an Open World Video Game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Constructing believable behavior of non-player characters (NPCs) for large open worlds in computer games is a challenging application of AI. One of the greatest obstacles for practical game applications lies in managing the complexity of individual behaviors and in managing their development cycle. We propose the use of "Smart areas" to overcome these obstacles and allow for realistic simulation of NPCs day-to-day life and describe a particular implementation for an upcoming AAA game. For practical applications it is also vital to resolve usability issues and assess the productivity of the technology. We have conducted a qualitative study with 8 subjects that compares the performance of working with Smart Areas to using default AI tools. The study indicates that Smart Areas are not difficult to understand, allow for substantial code reuse, resulting in speedup in modification of existing behaviors, and force good structuring of behavior code.

  • Název v anglickém jazyce

    Smart Areas: A Modular Approach to Simulation of Daily Life in an Open World Video Game

  • Popis výsledku anglicky

    Constructing believable behavior of non-player characters (NPCs) for large open worlds in computer games is a challenging application of AI. One of the greatest obstacles for practical game applications lies in managing the complexity of individual behaviors and in managing their development cycle. We propose the use of "Smart areas" to overcome these obstacles and allow for realistic simulation of NPCs day-to-day life and describe a particular implementation for an upcoming AAA game. For practical applications it is also vital to resolve usability issues and assess the productivity of the technology. We have conducted a qualitative study with 8 subjects that compares the performance of working with Smart Areas to using default AI tools. The study indicates that Smart Areas are not difficult to understand, allow for substantial code reuse, resulting in speedup in modification of existing behaviors, and force good structuring of behavior code.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICAART 2014 - Proceedings of the 6th International Conference on Agents and Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-989-758-015-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    703-708

  • Název nakladatele

    SciTe Press

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Angers, Francie

  • Datum konání akce

    6. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku