Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An AI system for large open VirtualWorld

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10283345" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10283345 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/WarhorseAI_AIIDE_2014.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/WarhorseAI_AIIDE_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An AI system for large open VirtualWorld

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, computer games have reached unprecedented level of graphical fidelity to the real world. As the non-player characters (NPCs) in the game world look more and more realistic, players expect them to manifest believable behavior as well. This is accented especially in games that feature large open worlds, which players may explore freely and it is thus not possible to explicitly account for all possible player interactions. In this paper we focus mainly on ambient AI - the logic behind dayto day behaviors of NPCs as they sleep, work and entertain themselves in the virtual world. In this context, it is of great importance to build a system that handles many NPCs (up to several hundreds) quickly. In this paper we report on an implementationof a particular AI system that was approved for deployment in an upcoming high-budget game. The system features a hierarchy of control similar to the subsumption architecture and a visual agent-based language inspired by behavior trees.W

  • Název v anglickém jazyce

    An AI system for large open VirtualWorld

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, computer games have reached unprecedented level of graphical fidelity to the real world. As the non-player characters (NPCs) in the game world look more and more realistic, players expect them to manifest believable behavior as well. This is accented especially in games that feature large open worlds, which players may explore freely and it is thus not possible to explicitly account for all possible player interactions. In this paper we focus mainly on ambient AI - the logic behind dayto day behaviors of NPCs as they sleep, work and entertain themselves in the virtual world. In this context, it is of great importance to build a system that handles many NPCs (up to several hundreds) quickly. In this paper we report on an implementationof a particular AI system that was approved for deployment in an upcoming high-budget game. The system features a hierarchy of control similar to the subsumption architecture and a visual agent-based language inspired by behavior trees.W

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th AAAI Conference on Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment, AIIDE 2014

  • ISBN

    978-1-57735-681-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    44-51

  • Název nakladatele

    AAAI Press

  • Místo vydání

    Palo Alto, California

  • Místo konání akce

    Raleigh, USA

  • Datum konání akce

    3. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku