Modular Behavior Trees: Lanuage for Fast AI in Open-World Video Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10283346" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10283346 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/MBT_ECAI_2014.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/MBT_ECAI_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modular Behavior Trees: Lanuage for Fast AI in Open-World Video Games
Popis výsledku v původním jazyce
As the graphical representation of computer games gradually becomes comparable to cinema, previously neglected non-graphical game aspects start to play an important role in maintaining believability of the game world. One such aspect is the behavior of non-player characters (NPCs), which should appear intelligent and purposeful in the ideal case or not completely stupid at the very least. A good and fast language to express the behaviors is vital for success. We present a visual agent language inspiredby behavior trees that was approved for deployment at the core of AI system for an upcoming high-budget open world game.
Název v anglickém jazyce
Modular Behavior Trees: Lanuage for Fast AI in Open-World Video Games
Popis výsledku anglicky
As the graphical representation of computer games gradually becomes comparable to cinema, previously neglected non-graphical game aspects start to play an important role in maintaining believability of the game world. One such aspect is the behavior of non-player characters (NPCs), which should appear intelligent and purposeful in the ideal case or not completely stupid at the very least. A good and fast language to express the behaviors is vital for success. We present a visual agent language inspiredby behavior trees that was approved for deployment at the core of AI system for an upcoming high-budget open world game.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
21st European Conference on Artificial Intelligence
ISBN
978-1-61499-418-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
1209-1211
Název nakladatele
IOS Press BV
Místo vydání
Amsterdam, Holandsko
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—