Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EmohawkVille: Virtual City for Everyone

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10313420" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10313420 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/emohawkVilleDemo_aisb.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/emohawkVilleDemo_aisb.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EmohawkVille: Virtual City for Everyone

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite recent progress, behavior of non-player characters (NPCs) in contemporary games is still kept rather simple. This is an opportunity for the academia to develop novel techniques and tools that would allow for easier creation of complex behaviors that are resilient to the dynamicity implied by the presence of the player. There already exist languages within multiagent community that are thought to be suitable for NPC behaviors creation, but they are usually tested in simplistic environments and our experience indicates that applying them to complex 3D worlds introduces significant obstacles. This is part of the reason why simple reactive techniques are prevalent in game industry practice. Moreover there is no publicly available research-friendly3D virtual world with sufficient complexity that would allow developers to evaluate their languages and tools in a more realistic setting and improve them toward practical applicability. In this demo we present EmohawkVille: an open-sourc

  • Název v anglickém jazyce

    EmohawkVille: Virtual City for Everyone

  • Popis výsledku anglicky

    Despite recent progress, behavior of non-player characters (NPCs) in contemporary games is still kept rather simple. This is an opportunity for the academia to develop novel techniques and tools that would allow for easier creation of complex behaviors that are resilient to the dynamicity implied by the presence of the player. There already exist languages within multiagent community that are thought to be suitable for NPC behaviors creation, but they are usually tested in simplistic environments and our experience indicates that applying them to complex 3D worlds introduces significant obstacles. This is part of the reason why simple reactive techniques are prevalent in game industry practice. Moreover there is no publicly available research-friendly3D virtual world with sufficient complexity that would allow developers to evaluate their languages and tools in a more realistic setting and improve them toward practical applicability. In this demo we present EmohawkVille: an open-sourc

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AISB Convention 2015

  • ISBN

    978-1-5108-0386-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    23-24

  • Název nakladatele

    The Society for the Study of Artificial Intelligence and the Simulation of Behaviour

  • Místo vydání

    Londýn, Velká Británie

  • Místo konání akce

    Canterbury, Velká Británie

  • Datum konání akce

    20. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku