EmohawkVille: Virtual City for Everyone
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10313420" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10313420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/emohawkVilleDemo_aisb.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/emohawkVilleDemo_aisb.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EmohawkVille: Virtual City for Everyone
Popis výsledku v původním jazyce
Despite recent progress, behavior of non-player characters (NPCs) in contemporary games is still kept rather simple. This is an opportunity for the academia to develop novel techniques and tools that would allow for easier creation of complex behaviors that are resilient to the dynamicity implied by the presence of the player. There already exist languages within multiagent community that are thought to be suitable for NPC behaviors creation, but they are usually tested in simplistic environments and our experience indicates that applying them to complex 3D worlds introduces significant obstacles. This is part of the reason why simple reactive techniques are prevalent in game industry practice. Moreover there is no publicly available research-friendly3D virtual world with sufficient complexity that would allow developers to evaluate their languages and tools in a more realistic setting and improve them toward practical applicability. In this demo we present EmohawkVille: an open-sourc
Název v anglickém jazyce
EmohawkVille: Virtual City for Everyone
Popis výsledku anglicky
Despite recent progress, behavior of non-player characters (NPCs) in contemporary games is still kept rather simple. This is an opportunity for the academia to develop novel techniques and tools that would allow for easier creation of complex behaviors that are resilient to the dynamicity implied by the presence of the player. There already exist languages within multiagent community that are thought to be suitable for NPC behaviors creation, but they are usually tested in simplistic environments and our experience indicates that applying them to complex 3D worlds introduces significant obstacles. This is part of the reason why simple reactive techniques are prevalent in game industry practice. Moreover there is no publicly available research-friendly3D virtual world with sufficient complexity that would allow developers to evaluate their languages and tools in a more realistic setting and improve them toward practical applicability. In this demo we present EmohawkVille: an open-sourc
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AISB Convention 2015
ISBN
978-1-5108-0386-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
23-24
Název nakladatele
The Society for the Study of Artificial Intelligence and the Simulation of Behaviour
Místo vydání
Londýn, Velká Británie
Místo konání akce
Canterbury, Velká Británie
Datum konání akce
20. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—