EmohawkVille: Towards Complex Dynamic Virtual Worlds
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10210065" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10210065 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-gameon_emohawkville_camera.pdf" target="_blank" >http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-gameon_emohawkville_camera.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EmohawkVille: Towards Complex Dynamic Virtual Worlds
Popis výsledku v původním jazyce
Several recent successful computer games feature a large 3D open world where the player has a high degree of freedom and may roam freely through the environment. While graphical fidelity of contemporary open worlds is stunning, the behavior of non-playercharacters (NPCs) is kept rather simple. This is an opportunity for the academia to develop novel techniques and tools that would allow for easier creation of complex behaviors that are interactively believable - i. e. that remain believable despite unpredictable world changes stemming from player's actions. However, state-of-the-art techniques - both in academia and industry - are usually deployed only in 3D game environments with low complexity - i.e., the number of NPC actions is kept small. We think that if this complexity is raised, the state-of-the-art techniques will be challenged and will have to be improved if not transformed totally. However, no research-friendly complex 3D virtual world is publicly available. In this paper,
Název v anglickém jazyce
EmohawkVille: Towards Complex Dynamic Virtual Worlds
Popis výsledku anglicky
Several recent successful computer games feature a large 3D open world where the player has a high degree of freedom and may roam freely through the environment. While graphical fidelity of contemporary open worlds is stunning, the behavior of non-playercharacters (NPCs) is kept rather simple. This is an opportunity for the academia to develop novel techniques and tools that would allow for easier creation of complex behaviors that are interactively believable - i. e. that remain believable despite unpredictable world changes stemming from player's actions. However, state-of-the-art techniques - both in academia and industry - are usually deployed only in 3D game environments with low complexity - i.e., the number of NPC actions is kept small. We think that if this complexity is raised, the state-of-the-art techniques will be challenged and will have to be improved if not transformed totally. However, no research-friendly complex 3D virtual world is publicly available. In this paper,
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
14th International Conference on Intelligent Games and Simulation, GAME-ON 2013
ISBN
978-90-77381-80-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
52-58
Název nakladatele
EUROSIS
Místo vydání
Ghent, Belgie
Místo konání akce
Brusel, Belgie
Datum konání akce
25. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—