Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EmohawkVille: Towards Complex Dynamic Virtual Worlds

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10210065" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10210065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-gameon_emohawkville_camera.pdf" target="_blank" >http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-gameon_emohawkville_camera.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EmohawkVille: Towards Complex Dynamic Virtual Worlds

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Several recent successful computer games feature a large 3D open world where the player has a high degree of freedom and may roam freely through the environment. While graphical fidelity of contemporary open worlds is stunning, the behavior of non-playercharacters (NPCs) is kept rather simple. This is an opportunity for the academia to develop novel techniques and tools that would allow for easier creation of complex behaviors that are interactively believable - i. e. that remain believable despite unpredictable world changes stemming from player's actions. However, state-of-the-art techniques - both in academia and industry - are usually deployed only in 3D game environments with low complexity - i.e., the number of NPC actions is kept small. We think that if this complexity is raised, the state-of-the-art techniques will be challenged and will have to be improved if not transformed totally. However, no research-friendly complex 3D virtual world is publicly available. In this paper,

  • Název v anglickém jazyce

    EmohawkVille: Towards Complex Dynamic Virtual Worlds

  • Popis výsledku anglicky

    Several recent successful computer games feature a large 3D open world where the player has a high degree of freedom and may roam freely through the environment. While graphical fidelity of contemporary open worlds is stunning, the behavior of non-playercharacters (NPCs) is kept rather simple. This is an opportunity for the academia to develop novel techniques and tools that would allow for easier creation of complex behaviors that are interactively believable - i. e. that remain believable despite unpredictable world changes stemming from player's actions. However, state-of-the-art techniques - both in academia and industry - are usually deployed only in 3D game environments with low complexity - i.e., the number of NPC actions is kept small. We think that if this complexity is raised, the state-of-the-art techniques will be challenged and will have to be improved if not transformed totally. However, no research-friendly complex 3D virtual world is publicly available. In this paper,

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th International Conference on Intelligent Games and Simulation, GAME-ON 2013

  • ISBN

    978-90-77381-80-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    52-58

  • Název nakladatele

    EUROSIS

  • Místo vydání

    Ghent, Belgie

  • Místo konání akce

    Brusel, Belgie

  • Datum konání akce

    25. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku