Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MERLIN: An Online Trilingual Learner Corpus Empirically Grounding the European Reference Levels in Authentic Learner

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10289357" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10289357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MERLIN: An Online Trilingual Learner Corpus Empirically Grounding the European Reference Levels in Authentic Learner

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since its publication in 2001, the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) has gained a leading role as an instrument of reference for language teaching and certification. Nonetheless, there is a growing concern about CEFR levels being insufficiently illustrated in terms of authentic learner data. Such concern grows even stronger when considering languages other than English (cf., e.g., Hulstijn 2007, North 2000). In this paper, we present the MERLIN project that addresses this needby illustrating and validating the CEFR levels for Czech, German, and Italian. To achieve its goal, we are developing a didactically motivated online platform to enable CEFR users to explore authentic written learner productions that have been related ina methodologically sophisticated and rigorous way to the CEFR levels. By making a significant number of learner productions freely accessible and easily searchable in a form that is richly annotated with linguistic characteristics and le

  • Název v anglickém jazyce

    MERLIN: An Online Trilingual Learner Corpus Empirically Grounding the European Reference Levels in Authentic Learner

  • Popis výsledku anglicky

    Since its publication in 2001, the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) has gained a leading role as an instrument of reference for language teaching and certification. Nonetheless, there is a growing concern about CEFR levels being insufficiently illustrated in terms of authentic learner data. Such concern grows even stronger when considering languages other than English (cf., e.g., Hulstijn 2007, North 2000). In this paper, we present the MERLIN project that addresses this needby illustrating and validating the CEFR levels for Czech, German, and Italian. To achieve its goal, we are developing a didactically motivated online platform to enable CEFR users to explore authentic written learner productions that have been related ina methodologically sophisticated and rigorous way to the CEFR levels. By making a significant number of learner productions freely accessible and easily searchable in a form that is richly annotated with linguistic characteristics and le

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference proceedings. ICT for language learning

  • ISBN

    978-88-6292-423-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    libreriauniversitaria.it

  • Místo vydání

    Firenze, Italy

  • Místo konání akce

    Firenze, Italy

  • Datum konání akce

    14. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku