Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Trilingual Learner Corpus illustrating European Reference Levels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10317945" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10317945 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ojs.unito.it/index.php/ricognizioni/article/view/702" target="_blank" >http://www.ojs.unito.it/index.php/ricognizioni/article/view/702</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Trilingual Learner Corpus illustrating European Reference Levels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since its publication in 2001, the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) has gained a leading role as an instrument of reference for language teaching and certification and for the development of curricula. Nonetheless, there is a growing concern about CEFR reference levels being insufficiently illustrated in terms of authentic learner data, leaving practitioners without comprehensive empirical characterizations of the relevant distinctions. This is particularly the case for languages other than English (cf. e.g. Hulstijn 2007, North 2000). The MERLIN project addresses this demand to illustrate and validate the CEFR levels for Czech, German and Italian by developing a didactically motivated online platform that enables CEFR usersto explore authentic written learner productions. The core of the multilingual online platform is a trilingual learner corpus composed of roughly 200 learner texts per CEFR level, produced in standardized language certifications validly r

  • Název v anglickém jazyce

    A Trilingual Learner Corpus illustrating European Reference Levels

  • Popis výsledku anglicky

    Since its publication in 2001, the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) has gained a leading role as an instrument of reference for language teaching and certification and for the development of curricula. Nonetheless, there is a growing concern about CEFR reference levels being insufficiently illustrated in terms of authentic learner data, leaving practitioners without comprehensive empirical characterizations of the relevant distinctions. This is particularly the case for languages other than English (cf. e.g. Hulstijn 2007, North 2000). The MERLIN project addresses this demand to illustrate and validate the CEFR levels for Czech, German and Italian by developing a didactically motivated online platform that enables CEFR usersto explore authentic written learner productions. The core of the multilingual online platform is a trilingual learner corpus composed of roughly 200 learner texts per CEFR level, produced in standardized language certifications validly r

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    RiCOGNIZIONI. Rivista di lingue, letterature e culture moderne

  • ISSN

    2384-8987

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    111-126

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus