Rozvoj komunikační kompetence studentů angličtiny jako cizího jazyka pomocí online diskusních úkolů: Vybrané výsledky.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00074826" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00074826 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj komunikační kompetence studentů angličtiny jako cizího jazyka pomocí online diskusních úkolů: Vybrané výsledky.
Popis výsledku v původním jazyce
Tato prezentace má dva cíle. Nejprve bude představen koncept online diskusních úkolů. Poté bude prezentována metodologie souvisejícího empirického výzkumu a jeho vybrané výsledky. Základní výzkumnou otázkou bylo, zda se komunikační kompetence studentů změnila po jejich absolvování připravených diskusních úkolů. Výzkum byl proveden jako případová studie, ve které 18 vysokoškolských studentů v kurzu angličtiny na úrovni A2 dle SERRJ participovalo ve třech online diskusních úkolech. Metody sběru a analýzydat zahrnovaly pre- a post-testy, žákovský korpus zkompilovaný z textů studentů ve dvou diskusních úkolech a jeho analýzu, a dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že celková komunikační kompetence studentů v psaní se zlepšila. Konkrétně se na konci kurzu zvýšila syntaktická složitost jazyka produkovaného studenty, a také jejich vnímaná plynulost psaní. Tato zjištění podporují tvrzení, že aktivní zapojení studentů do online diskusních úkolů rozvíjí jejich komunikační kompetenci.
Název v anglickém jazyce
Developing communicative competence in EFL learners through online discussion tasks: Selected results
Popis výsledku anglicky
The aim of the presentation is twofold. First is introduced the concept of online discussion tasks. Second is presented the research methodology and selected results of an empirical study. The underlying research question was whether learners? communicative competence changed after using a series of online discussion tasks. The research was conducted as a case study in which 18 university learners in an EFL course at the CEFR A2 level participated in three online discussion tasks. Methods of data collection and analysis included pre- and post-tests, learner corpus compiled from the texts written by the students in two online discussions and its analysis, and a questionnaire survey. The results showed that learners? overall level of communicative competence in writing improved. Specifically, the syntactic complexity of learners? language produced at the end of the course increased and learners? perceived fluency in writing improved.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů