Korpusová analýza jazykové přesnosti v písemném projevu studentů angličtiny jako cizího jazyka.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230000978" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0000978 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-1-92" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-1-92</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-1-92" target="_blank" >10.5817/PedOr2013-1-92</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Korpusová analýza jazykové přesnosti v písemném projevu studentů angličtiny jako cizího jazyka.
Popis výsledku v původním jazyce
V této studii prezentujeme dílčí výsledky výzkumu z oblasti didaktiky cizích jazyků, ve kterém bylo využito analýzy žákovského korpusu. Hlavní výzkum se zaměřoval na rozvoj komunikační kompetence v oblasti psaní v tzv. blended learning kurzu u vysokoškolských neoborových studentů angličtiny jako cizího jazyka. Ve studii nejdříve stručně konceptualizujeme procesy rozvíjení komunikační kompetence, a poté se zaměřujeme na měření výsledků těchto procesů v oblasti jazykové přesnosti. Výzkumný soubor tvořilo18 studentů v kurzu angličtiny na úrovni A2 dle SERRJ (2002), kteří participovali ve třech diskusních úkolech provedených v online prostředí za použití asynchronního diskusního fóra. Projektování diskusí vycházelo ze sociálně-konstruktivistických teoriíučení. Hlavním výzkumným nástrojem byl žákovský korpus založený na textech napsaných studenty ve dvou online diskusích. Výsledky ukázaly, že se u studentů celková úroveň komunikační kompetence v oblasti psaní zvýšila. Zjištění vyplývající
Název v anglickém jazyce
A corpus-based analysis of EFL learners? accuracy in writing
Popis výsledku anglicky
This study presents a part of results of a research project from the field of foreign language learning and teaching, in which an analysis of a learner corpus was carried out. The research project dealt with the developing of university EFL learners? communicative competence in writing in a blended learning course. The article first briefly addresses issues related to the conceptualization of developing communicative competence and measuring learners? progress in terms of accuracy. The sample comprised18 learners in an EFL course at the CEFR (2002) A2 level, who participated in three discussion tasks conducted online, using asynchronous discussion forums. The discussions were built on social constructivist learning theories. The main research tool wasa learner corpus compiled from the texts written by the students in two online discussions. The results showed that the learners? overall level of communicative competence in writing increased. The outcomes of the corpus analysis in the
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
92-111
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—