Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ellipsis Marks in Interaction on Discussion Forums: The Case of Czech Pre-intermediate EFL Learners

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077094" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077094 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ellipsis Marks in Interaction on Discussion Forums: The Case of Czech Pre-intermediate EFL Learners

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to introduce selected results of an analysis of pre-intermediate English as a foreign language (EFL) learners? interaction on asynchronous discussion forums. The findings are based on a learner corpus (299 postings within 8 discussion threads) compiled from two discussion tasks which were a part of a blended learning EFL course. The participants were Czech university students in the EFL course. Conversation analysis (CA) was conducted on the corpus. The inductive and emic natureof CA made it possible to uncover some specific mechanisms underlying the learners? interaction on the forum. The results presented in this paper are related to non-verbal aspects of the learners? interaction on the forum, particularly to the use of ellipsis marks (i.e. multiple dots).

  • Název v anglickém jazyce

    Ellipsis Marks in Interaction on Discussion Forums: The Case of Czech Pre-intermediate EFL Learners

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to introduce selected results of an analysis of pre-intermediate English as a foreign language (EFL) learners? interaction on asynchronous discussion forums. The findings are based on a learner corpus (299 postings within 8 discussion threads) compiled from two discussion tasks which were a part of a blended learning EFL course. The participants were Czech university students in the EFL course. Conversation analysis (CA) was conducted on the corpus. The inductive and emic natureof CA made it possible to uncover some specific mechanisms underlying the learners? interaction on the forum. The results presented in this paper are related to non-verbal aspects of the learners? interaction on the forum, particularly to the use of ellipsis marks (i.e. multiple dots).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th European Conference on e-Learning ECEL-2014

  • ISBN

    9781910309674

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    563-569

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Aalborg University Copenhagen, Denmark

  • Datum konání akce

    30. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000351434400070