Ellipsis Marks in Interaction on Discussion Forums: The Case of Czech Pre-intermediate EFL Learners
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00077094" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00077094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ellipsis Marks in Interaction on Discussion Forums: The Case of Czech Pre-intermediate EFL Learners
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to introduce selected results of an analysis of pre-intermediate English as a foreign language (EFL) learners? interaction on asynchronous discussion forums. The findings are based on a learner corpus (299 postings within 8 discussion threads) compiled from two discussion tasks which were a part of a blended learning EFL course. The participants were Czech university students in the EFL course. Conversation analysis (CA) was conducted on the corpus. The inductive and emic natureof CA made it possible to uncover some specific mechanisms underlying the learners? interaction on the forum. The results presented in this paper are related to non-verbal aspects of the learners? interaction on the forum, particularly to the use of ellipsis marks (i.e. multiple dots).
Název v anglickém jazyce
Ellipsis Marks in Interaction on Discussion Forums: The Case of Czech Pre-intermediate EFL Learners
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to introduce selected results of an analysis of pre-intermediate English as a foreign language (EFL) learners? interaction on asynchronous discussion forums. The findings are based on a learner corpus (299 postings within 8 discussion threads) compiled from two discussion tasks which were a part of a blended learning EFL course. The participants were Czech university students in the EFL course. Conversation analysis (CA) was conducted on the corpus. The inductive and emic natureof CA made it possible to uncover some specific mechanisms underlying the learners? interaction on the forum. The results presented in this paper are related to non-verbal aspects of the learners? interaction on the forum, particularly to the use of ellipsis marks (i.e. multiple dots).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th European Conference on e-Learning ECEL-2014
ISBN
9781910309674
ISSN
2048-8637
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
563-569
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International Limited
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Aalborg University Copenhagen, Denmark
Datum konání akce
30. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000351434400070