Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kombinatorika s důrazem na problem-solving

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10285342" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10285342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kombinatorika s důrazem na problem-solving

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje připravovaný výukový materiál o středoškolské kombinatorice, jehož tvorba je inspirována přístupem prof. Hejného k vyučování matematiky. Snahou výukového materiálu je budovat kombinatoriku pomocí úloh, které předcházejí teorii a pojmy. Žáci tedy dříve s pojmy pracují a až poté je pojmenují. Snahou je, aby úlohy byly pro žáky výzvou a zároveň dostatečně jednoduché na to, aby je dokázali vyřešit. Stručně představíme úlohy z různých "prostředí", kterými jsou Turnaje, Dopravní linky, Překlady a Hry.

  • Název v anglickém jazyce

    Combinatorics Based on Problem-solving

  • Popis výsledku anglicky

    The article introduces a currently developed teaching material for high-school combinatorics which is inspired by prof. Hejný's approach for mathematics education. The aim of the material is to build combinatorics via problems, that come before the underlying theory and terminology. The pupils work with objects prior to giving them names. The problems are intended to be intriguing and yet simple enough so that the pupils could solve them. We exhibit example problems from different "environments". The environments are tournaments, paths, translations, and games.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2014

  • ISBN

    978-80-86843-45-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    205-210

  • Název nakladatele

    Vydavatelský servis

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku