Kombinatorika s důrazem na problem-solving
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10285342" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10285342 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kombinatorika s důrazem na problem-solving
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje připravovaný výukový materiál o středoškolské kombinatorice, jehož tvorba je inspirována přístupem prof. Hejného k vyučování matematiky. Snahou výukového materiálu je budovat kombinatoriku pomocí úloh, které předcházejí teorii a pojmy. Žáci tedy dříve s pojmy pracují a až poté je pojmenují. Snahou je, aby úlohy byly pro žáky výzvou a zároveň dostatečně jednoduché na to, aby je dokázali vyřešit. Stručně představíme úlohy z různých "prostředí", kterými jsou Turnaje, Dopravní linky, Překlady a Hry.
Název v anglickém jazyce
Combinatorics Based on Problem-solving
Popis výsledku anglicky
The article introduces a currently developed teaching material for high-school combinatorics which is inspired by prof. Hejný's approach for mathematics education. The aim of the material is to build combinatorics via problems, that come before the underlying theory and terminology. The pupils work with objects prior to giving them names. The problems are intended to be intriguing and yet simple enough so that the pupils could solve them. We exhibit example problems from different "environments". The environments are tournaments, paths, translations, and games.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2014
ISBN
978-80-86843-45-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
205-210
Název nakladatele
Vydavatelský servis
Místo vydání
Plzeň
Místo konání akce
Srní
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—