Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou - porovnání pohledů výzkumníka a učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10290087" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10290087 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1496" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1496</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou - porovnání pohledů výzkumníka a učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Strategickým cílem výzkumu, jehož součástí je předkládaná metodologická studie, je přispět k profesionalizaci učitelů tím, že bude podporována jejich kompetence udržovat a zlepšovat kvalitu výuky díky její reflexi. V návaznosti na strategický cíl má tento text dva hlavní cíle. Prvním je prezentace výzkumného nástroje, který by měl strukturovat reflexi profesního výkonu (kvality výuky fyziky). Druhým cílem je prezentace výzkumných zjištění, která vypovídají o možnosti využít daný nástroj jednak k posouzení úrovně reflektivní kompetence, jednak k jejímu rozvoji. Jedná se o nástroj ke zkoumání kvality výuky fyziky, který byl vytvořen a standardizován v letech 2003 až 2005. Jeho standardizace proběhla v 75 vyučovacích hodinách 10 učitelů fyziky na 7 gymnáziích. V školním roce 2012/13 byl proveden výzkum ve 22 vyučovacích hodinách 3 učitelů fyziky, při kterém byla kvalita výuky fyziky zkoumána pomocí uvedeného nástroje nejen zacvičeným nezávislým pozorovatelem (výzkumníkem), ale také daným
Název v anglickém jazyce
The Quality of Physics Teaching from a Dual Perspective - A comparison of the views of the researcher and the teacher
Popis výsledku anglicky
This methodological study forms part of a project with the strategic goal of contributing to the professionalization of teachers by getting them to reflect critically on their own teaching in order to improve its quality. Following from this strategic goal, this text has two main aims. The first is to present the research instrument itself, which is intended to structure critical reflection on professional performance (quality of physics teaching). The second is to present research findings that testifyto the potential of this instrument as a means of assessment of level of reflective competence in a particular teacher and a way of developing that competence.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
66-80
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—