Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou - porovnání pohledů výzkumníka a učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10290087" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10290087 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1496" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=1496</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou - porovnání pohledů výzkumníka a učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Strategickým cílem výzkumu, jehož součástí je předkládaná metodologická studie, je přispět k profesionalizaci učitelů tím, že bude podporována jejich kompetence udržovat a zlepšovat kvalitu výuky díky její reflexi. V návaznosti na strategický cíl má tento text dva hlavní cíle. Prvním je prezentace výzkumného nástroje, který by měl strukturovat reflexi profesního výkonu (kvality výuky fyziky). Druhým cílem je prezentace výzkumných zjištění, která vypovídají o možnosti využít daný nástroj jednak k posouzení úrovně reflektivní kompetence, jednak k jejímu rozvoji. Jedná se o nástroj ke zkoumání kvality výuky fyziky, který byl vytvořen a standardizován v letech 2003 až 2005. Jeho standardizace proběhla v 75 vyučovacích hodinách 10 učitelů fyziky na 7 gymnáziích. V školním roce 2012/13 byl proveden výzkum ve 22 vyučovacích hodinách 3 učitelů fyziky, při kterém byla kvalita výuky fyziky zkoumána pomocí uvedeného nástroje nejen zacvičeným nezávislým pozorovatelem (výzkumníkem), ale také daným

  • Název v anglickém jazyce

    The Quality of Physics Teaching from a Dual Perspective - A comparison of the views of the researcher and the teacher

  • Popis výsledku anglicky

    This methodological study forms part of a project with the strategic goal of contributing to the professionalization of teachers by getting them to reflect critically on their own teaching in order to improve its quality. Following from this strategic goal, this text has two main aims. The first is to present the research instrument itself, which is intended to structure critical reflection on professional performance (quality of physics teaching). The second is to present research findings that testifyto the potential of this instrument as a means of assessment of level of reflective competence in a particular teacher and a way of developing that competence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    66-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus