Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflective Approach Towards Professional Teacher Education - Inspiration, Experiences, Questions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10282501" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10282501 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflective Approach Towards Professional Teacher Education - Inspiration, Experiences, Questions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the paper is to consider the relationship between teacher education and definition of the quality of teacher performance as well as the relationship between teacher education and means of professional competence evaluation. Another aim is tointroduce core principles and selected examples of reflective approach to primary school teacher education at the Faculty of Education of Charles University in Prague. The paper will present reflected examples of specific procedures used in pedagogical and psychological classes, in the course of teaching practice and during optional courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflective Approach Towards Professional Teacher Education - Inspiration, Experiences, Questions

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the paper is to consider the relationship between teacher education and definition of the quality of teacher performance as well as the relationship between teacher education and means of professional competence evaluation. Another aim is tointroduce core principles and selected examples of reflective approach to primary school teacher education at the Faculty of Education of Charles University in Prague. The paper will present reflected examples of specific procedures used in pedagogical and psychological classes, in the course of teaching practice and during optional courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia edukacyjne

  • ISSN

    1233-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    29

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    327-340

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus