Reflective Approach Towards Professional Teacher Education - Inspiration, Experiences, Questions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10282501" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10282501 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reflective Approach Towards Professional Teacher Education - Inspiration, Experiences, Questions
Popis výsledku v původním jazyce
The goal of the paper is to consider the relationship between teacher education and definition of the quality of teacher performance as well as the relationship between teacher education and means of professional competence evaluation. Another aim is tointroduce core principles and selected examples of reflective approach to primary school teacher education at the Faculty of Education of Charles University in Prague. The paper will present reflected examples of specific procedures used in pedagogical and psychological classes, in the course of teaching practice and during optional courses.
Název v anglickém jazyce
Reflective Approach Towards Professional Teacher Education - Inspiration, Experiences, Questions
Popis výsledku anglicky
The goal of the paper is to consider the relationship between teacher education and definition of the quality of teacher performance as well as the relationship between teacher education and means of professional competence evaluation. Another aim is tointroduce core principles and selected examples of reflective approach to primary school teacher education at the Faculty of Education of Charles University in Prague. The paper will present reflected examples of specific procedures used in pedagogical and psychological classes, in the course of teaching practice and during optional courses.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
29
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
327-340
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—