Mezipředmětovost ve vybraných vzdělávacích oblastech RVP : metodika transdisciplinárního inovativního kurzu a studijní text pro přípravu studentů na integraci mezipředmětových vztahů do výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43960126" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43960126 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/42260" target="_blank" >https://dspace5.zcu.cz/handle/11025/42260</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezipředmětovost ve vybraných vzdělávacích oblastech RVP : metodika transdisciplinárního inovativního kurzu a studijní text pro přípravu studentů na integraci mezipředmětových vztahů do výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný text ukazuje příklady využití mezipředmětových vztahů ve vzdělávacích oblastech RVP, především u oblastí Člověk a příroda, Jazyk a jazyková komunikace, Umění a kultura, Člověk a společnost a Člověk a zdraví. Při tvorbě jeho obsahu se podařilo propojit teoretický rámec i praktickou zkušenost uchopení mezipředmětovosti ve výuce z pohledu oborových didaktiků, pedagogů i z pohledu učitelů z praxe. Publikace vznikala za podpory projektu Zvyšování kvality pregraduálního vzdělávání na Fakultě pedagogické ZČU v Plzni (CZ.02.3.68/0 .0 /0 .0 /16_038/0006677) a odráží spolupráci týmu oborových didaktiků FPE a učitelů klinických a fakultních základních a středních škol. Implementace mezipředmětových vztahů v projektování výuky nabízí učitelům širokou škálu možností propojit situace běžného života se vzdělávacím obsahem a přiblížit tím a podpořit porozumění žáků vzdělávacímu obsahu jednotlivých předmětů. Významným přínosem publikace je opora v praktických příkladech a doporučeních pro pedagogickou praxi a metodika vedení transdisciplinárního inovativního kurzu pro přípravu studentů na integraci mezipředmětových vztahů do výuky.
Název v anglickém jazyce
Interdisciplinarity in selected educational areas of the FEP: methodology of a transdisciplinary innovative course and study text for the preparation of students for the integration of interdisciplinary relationships into teaching
Popis výsledku anglicky
The presented text shows examples of the use of interdisciplinary relationships in the educational areas of the curriculum, especially in the areas of Man and Nature, Language and Linguistic Communication, Art and Culture, Man and Society and Man and Health. In creating its content, it was possible to connect the theoretical framework and practical experience of grasping interdisciplinarity in teaching from the perspective of subject didactics, teachers and teachers from practice. The publication was supported by the project Improving the Quality of Undergraduate Education at the Faculty of Education, UWB in Pilsen (CZ.02.3.68 / 0 .0 / 0 .0 / 16_038 / 0006677) and reflects the cooperation of the team of subject didactics of FPE and teachers of clinical and faculty primary and secondary schools . The implementation of interdisciplinary relationships in teaching design offers teachers a wide range of opportunities to link situations of everyday life with educational content and thus bring pupils' understanding of the educational content of individual subjects closer and more. A significant benefit of the publication is the support in practical examples and recommendations for pedagogical practice and the methodology of conducting a transdisciplinary innovative course for preparing students for the integration of interdisciplinary relationships into teaching.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů