Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako prostředku pro zvýšení kvality práce pedagogů v Plzeňském kraji

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43958891" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43958891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako prostředku pro zvýšení kvality práce pedagogů v Plzeňském kraji

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná publikace přináší ucelený pohled na současný stav a perspektivy dalšího rozvoje oborově-didaktického výzkumu na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni (FPE ZČU). Tento výzkum přitom vnímá primárně jako prostředek ke zvýšení kvality pedagogů – absolventů fakulty. Uvedená publikace představuje první, a v rámci České republiky dosud ojedinělý, pokus o zmapování nesmírně komplexních vazeb mezi charakteristikami uchazečů o studium a studentů učitelských oborů, jejich oborově-didaktickou přípravou vycházející (v ideálním případě) z aktuálních výsledků oborově-didaktického výzkumu, a následně kvalitou výuky realizovanou učiteli z praxe (absolventy), která bude nadále zvyšována spoluprací těchto absolventů s fakultou (mimo jiné) na oborově-didaktických výzkumech. Uvedené problematice je nepochybně třeba věnovat pozornost i nadále, a to jak ze strany fakult připravujících učitele, tak rovněž u příslušných orgánů státní správy a samosprávy tak, aby byly pro rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako v českých poměrech relativně nové a dosud ne zcela etablované disciplíny vytvořeny vhodné podmínky.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of a field-didactic research as a tool improving quality of educators in Pilsen Region

  • Popis výsledku anglicky

    This publication provides a comprehensive view of the current state and prospects for further development of didactic research at the Faculty of Education, University of West Bohemia in Pilsen (FPE UWB). This research is seen primarily as a means for improving the quality of educators – faculty graduates. Publication represents the first, and so far unique in the Czech Republic, attempt to map the extremely complex links between the characteristics of applicants for study and students of teaching fields, their subject specific didactic preparation based on current results of content focused didactic research, and the quality of teaching carried out by teachers in practice (graduates), which will be further enhanced by the cooperation of these graduates with the Faculty (among other things) on didactic research. Undoubtedly, it is necessary to continue to pay attention to this issue, both by the Faculty which is training teachers and by the relevant state and local authorities, so that the appropriate conditions are created for disciplines of didactic research, which in the Czech Republic are relatively new and not yet well established.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-261-0938-9

  • Počet stran knihy

    70

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Kód UT WoS knihy