Rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako prostředku pro zvýšení kvality práce pedagogů v Plzeňském kraji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F20%3A43958891" target="_blank" >RIV/49777513:23420/20:43958891 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako prostředku pro zvýšení kvality práce pedagogů v Plzeňském kraji
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná publikace přináší ucelený pohled na současný stav a perspektivy dalšího rozvoje oborově-didaktického výzkumu na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni (FPE ZČU). Tento výzkum přitom vnímá primárně jako prostředek ke zvýšení kvality pedagogů – absolventů fakulty. Uvedená publikace představuje první, a v rámci České republiky dosud ojedinělý, pokus o zmapování nesmírně komplexních vazeb mezi charakteristikami uchazečů o studium a studentů učitelských oborů, jejich oborově-didaktickou přípravou vycházející (v ideálním případě) z aktuálních výsledků oborově-didaktického výzkumu, a následně kvalitou výuky realizovanou učiteli z praxe (absolventy), která bude nadále zvyšována spoluprací těchto absolventů s fakultou (mimo jiné) na oborově-didaktických výzkumech. Uvedené problematice je nepochybně třeba věnovat pozornost i nadále, a to jak ze strany fakult připravujících učitele, tak rovněž u příslušných orgánů státní správy a samosprávy tak, aby byly pro rozvoj oborově-didaktického výzkumu jako v českých poměrech relativně nové a dosud ne zcela etablované disciplíny vytvořeny vhodné podmínky.
Název v anglickém jazyce
Development of a field-didactic research as a tool improving quality of educators in Pilsen Region
Popis výsledku anglicky
This publication provides a comprehensive view of the current state and prospects for further development of didactic research at the Faculty of Education, University of West Bohemia in Pilsen (FPE UWB). This research is seen primarily as a means for improving the quality of educators – faculty graduates. Publication represents the first, and so far unique in the Czech Republic, attempt to map the extremely complex links between the characteristics of applicants for study and students of teaching fields, their subject specific didactic preparation based on current results of content focused didactic research, and the quality of teaching carried out by teachers in practice (graduates), which will be further enhanced by the cooperation of these graduates with the Faculty (among other things) on didactic research. Undoubtedly, it is necessary to continue to pay attention to this issue, both by the Faculty which is training teachers and by the relevant state and local authorities, so that the appropriate conditions are created for disciplines of didactic research, which in the Czech Republic are relatively new and not yet well established.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-261-0938-9
Počet stran knihy
70
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS knihy
—