Odborné vzdělávání a oborové didaktiky - stav a perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73625328" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73625328 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2024/01/03.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2024/01/03.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2024.006" target="_blank" >10.5507/tvv.2024.006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odborné vzdělávání a oborové didaktiky - stav a perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená přehledová studie je zaměřena na aktuální stav a vývoj didaktik v odborném vzdělávání v České republice. Cílem studie je zhodnotit aktuální stav didaktik odborných předmětů a didaktiky praktického vyučování na středních školách v podmínkách České republiky a naznačit další možný vývoj těchto didaktiky ve změnách, které jsou poznamenány digitalizací průmyslu obchodu a služeb, tedy odvětvích pro které střední odborné školy připravují své absolventy. V první části je vymezen diskurs řešené problematiky. Druhá část je pak věnována analýze stavu rozpracovanosti jednotlivých skupin oborových didaktik v odborném vzdělávání. Poslední část je zaměřena na možné perspektivy vývoje dotčených oborových didaktik.
Název v anglickém jazyce
Vocational Education and Didactics - Status and Perspectives
Popis výsledku anglicky
The presented review study focuses on the current state and development of didactics in vocational education in the Czech Republic. The aim of the study is to evaluate the current state of didactics of vocational subjects and didactics of practical teaching in secondary schools in the Czech Republic and to indicate the further possible development of these didactics in the changes marked by the digitalization of the trade and service industry, i.e. the sectors for which secondary vocational schools prepare their graduates. The first part defines the discourse of the problem under study. The second part is then devoted to the analysis of the state of development of each group of sectoral didactics in vocational education. The last part focuses on possible perspectives of the development of the concerned subject didactics.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Trendy ve vzdělávání
ISSN
1805-8949
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
30-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—