Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktika odborných předmětů, stav a perspektivy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626937" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626937 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.extrasystem.com/9788087570647.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570647.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktika odborných předmětů, stav a perspektivy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená studie nastiňuje určitý stav didaktik v odborném vzdělávání v České republice a případně jejich další vývoj, který je spjat s přípravou učitelů na pedagogických i nepedagogických vysokých školách. Cílem studie je zhodnotit aktuální stav didaktik odborných předmětů v kontextu změn ve vzdělávání spojených s rozvojem společnosti poznamenané informačními technologiemi, digitalizací a robotizací průmyslu, obchodu i služeb. Změny jsou spojeny i s novým fenoménem – umělou inteligencí, která proniká stejnou mírou do výrobního sektoru a služeb, jako donedávna technologie postavené na informatice. Na budoucnost uplatnění na trhu práce je potřeba připravovat dnešní absolventy středních odborných školy, kterým však musí předcházet příprava jejich učitelů – to je úlohou vysokých škol. V první části je vymezen určitý stručný diskurs řešené problematiky. Druhá část je pak věnována analýze stavu oborových didaktik v odborném vzdělávání včetně jejich perspektiv vývoje.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactics of professional subjects, status and perspectives

  • Popis výsledku anglicky

    The present study outlines a certain state of didactics in vocational education in the Czech Republic and their possible further development, which is linked to the preparation of teachers at pedagogical and non-pedagogical universities. The aim of the study is to evaluate the current state of didactics of vocational subjects in the context of changes in education associated with the development of society marked by information technology, digitalization and robotisation of industry, trade and services. The changes are also associated with a new phenomenon - artificial intelligence, which is penetrating the manufacturing and service sectors to the same extent as the technologies based on informatics until recently. Today&apos;s secondary school graduates need to be prepared for future employment, but this must be preceded by the preparation of their teachers - this is the role of universities. The first part of the paper defines a brief discourse on the issue at hand. The second part is then devoted to an analysis of the state of the art of didactics in vocational education, including their development perspectives.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SCHOLA NOVA, QUO VADIS? 2024

  • ISBN

    978-80-87570-64-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    123-131

  • Název nakladatele

    Extrasystem Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    15. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku