Oborové didaktiky v odborném vzdělávání v České republice - aktuální stav a perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F21%3A43920893" target="_blank" >RIV/62156489:43670/21:43920893 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14410/21:00122489
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.11118/lifele20211102147" target="_blank" >https://doi.org/10.11118/lifele20211102147</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele20211102147" target="_blank" >10.11118/lifele20211102147</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Oborové didaktiky v odborném vzdělávání v České republice - aktuální stav a perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená přehledová studie je zaměřena na aktuální stav a vývoj didaktik v odborném vzdělávání v České republice. Cílem studie je zhodnotit aktuální stav didaktik odborných předmětů a didaktiky praktického vyučování na středních školách v podmínkách České republiky s přesahem na Slovensko a naznačit další možný vývoj této širší oborové didaktiky. V první části jsme vymezili diskurz řešené problematiky. Druhá část je věnována analýze stavu rozpracovanosti jednotlivých skupin oborových didaktik v odborném vzdělávání. Třetí část je zaměřena na možné perspektivy vývoje dotčených oborových didaktik.
Název v anglickém jazyce
Didactics in vocational education in the Czech Republic - current situation and perspectives
Popis výsledku anglicky
This review study focuses on the current state and development of didactics in vocational education in the Czech Republic. The study aims to evaluate the current state of didactics of vocational subjects and didactics of practical training at secondary schools in the Czech Republic with an overlap with Slovakia. Furthermore, to indicate further possible development of this broader discipline didactics. In the first part, we defined the discourse of the problem. The second part is devoted to the analysis of the progress of individual groups of subject didactics in vocational education. The third part is focused on possible perspectives of the development of relevant didactics.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning - Celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
147-171
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—