Introduction to Optical Music Recognition: Overview and Practical Challenges
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10294725" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10294725 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ceur-ws.org/Vol-1343/paper6.pdf" target="_blank" >http://ceur-ws.org/Vol-1343/paper6.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introduction to Optical Music Recognition: Overview and Practical Challenges
Popis výsledku v původním jazyce
Music has been always an integral part of human culture. In our computer age, it is not surprising that there is a growing interest to store music in a digitized form. Optical music recognition (OMR) refers to a discipline that investigates music score recognition systems. This is similar to well-known optical character recognition systems, except OMR systems try to automatically transform scanned sheet music into a computer-readable format. In such a digital format, semantic information is also stored(instrumentation, notes, pitches and duration, contextual information, etc.). This article introduces the OMR field and presents an overview of the relevant literature and basic techniques. Practical challenges and questions arising from the automatic recognition of music notation and its semantic interpretation are discussed as well as the most important open issues.
Název v anglickém jazyce
Introduction to Optical Music Recognition: Overview and Practical Challenges
Popis výsledku anglicky
Music has been always an integral part of human culture. In our computer age, it is not surprising that there is a growing interest to store music in a digitized form. Optical music recognition (OMR) refers to a discipline that investigates music score recognition systems. This is similar to well-known optical character recognition systems, except OMR systems try to automatically transform scanned sheet music into a computer-readable format. In such a digital format, semantic information is also stored(instrumentation, notes, pitches and duration, contextual information, etc.). This article introduces the OMR field and presents an overview of the relevant literature and basic techniques. Practical challenges and questions arising from the automatic recognition of music notation and its semantic interpretation are discussed as well as the most important open issues.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DATESO 2015 Proceedings of the 15th annual international workshop
ISBN
978-80-7378-285-6
ISSN
1613-0073
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
65-76
Název nakladatele
Sun SITE Central Europe
Místo vydání
Prague, Czech Republic
Místo konání akce
Nepřívěc u Sobotky, Jičín, Czech Republic
Datum konání akce
14. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—