Tvorba kurikula pro výuku informatiky jako vědy pro česká gymnázia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10312108" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10312108 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf" target="_blank" >http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvorba kurikula pro výuku informatiky jako vědy pro česká gymnázia
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice informatika dosud není zařazena do všeobecného vzdělávání. V rámci snahy o zlepšení tohoto stavu jsme realizovali rozsáhlejší projekt, který zahrnoval vytvoření konceptu výuky úvodu do informatiky, jeho ladění, úpravy a závěrečné vyhodnocení. Ukázalo se, že jde o téma sice náročné, ale zvládnutelné a jednoznačně prospěšné. V tomto článku popisujeme dílčí část projektu, totiž tvorbu programu výuky. Není k dispozici tradiční a osvědčené řešení, o které by bylo možné se opřít, proto jsmezačali s čistým štítem a na základě identifikace fundamentálních idejí didakticky transformovali obor informatiky pro gymnázium. Vybrali jsme pojmy informace, model, algoritmus a efektivita jako ty, na nichž vzdělávání vystavět. Lze je nahlížet na různéúrovni pokročilosti, objevují se opakovaně v různých oblastech místech informatiky, přitom mají svůj význam i mimo ni. Na závěr článku krátce komentujeme související výsledky pilotáže.
Název v anglickém jazyce
Developing a Curriculum for Rigorous Computer Science at Czech Grammar Schools
Popis výsledku anglicky
Computer science is not a part of general education in the Czech Republic. We have carried out a larger project to help to improve this situation. It involved development of a new introductory computer science course concept, its itereative testing and adjusting and final piloting and evaluation. Computer science turned out to be difficult, yet manageable by our students, and computer science education showed some clear benefits. In this article we describe a part of this project, the initial curriculumdevelopment. There was no traditional and well tested approach we could rely on. So we started with clear slate and carried out the didactic transformation of computer science for grammar school. Our approach was based on identifying fundamental ideas,such as information, model, algorithm and efficiency. These are the foundation of the resulting curriculum. They can be studied on different age levels, they appear in various areas of computer science and they are relevant also outside o
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidInfo 2015
ISBN
978-80-557-0852-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
96-101
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
15. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—