Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tvorba kurikula pro výuku informatiky jako vědy pro česká gymnázia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10312108" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10312108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf" target="_blank" >http://didinfo.umb.sk/public/filestore/documents/richtext/181/didinfo_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tvorba kurikula pro výuku informatiky jako vědy pro česká gymnázia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice informatika dosud není zařazena do všeobecného vzdělávání. V rámci snahy o zlepšení tohoto stavu jsme realizovali rozsáhlejší projekt, který zahrnoval vytvoření konceptu výuky úvodu do informatiky, jeho ladění, úpravy a závěrečné vyhodnocení. Ukázalo se, že jde o téma sice náročné, ale zvládnutelné a jednoznačně prospěšné. V tomto článku popisujeme dílčí část projektu, totiž tvorbu programu výuky. Není k dispozici tradiční a osvědčené řešení, o které by bylo možné se opřít, proto jsmezačali s čistým štítem a na základě identifikace fundamentálních idejí didakticky transformovali obor informatiky pro gymnázium. Vybrali jsme pojmy informace, model, algoritmus a efektivita jako ty, na nichž vzdělávání vystavět. Lze je nahlížet na různéúrovni pokročilosti, objevují se opakovaně v různých oblastech místech informatiky, přitom mají svůj význam i mimo ni. Na závěr článku krátce komentujeme související výsledky pilotáže.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing a Curriculum for Rigorous Computer Science at Czech Grammar Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Computer science is not a part of general education in the Czech Republic. We have carried out a larger project to help to improve this situation. It involved development of a new introductory computer science course concept, its itereative testing and adjusting and final piloting and evaluation. Computer science turned out to be difficult, yet manageable by our students, and computer science education showed some clear benefits. In this article we describe a part of this project, the initial curriculumdevelopment. There was no traditional and well tested approach we could rely on. So we started with clear slate and carried out the didactic transformation of computer science for grammar school. Our approach was based on identifying fundamental ideas,such as information, model, algorithm and efficiency. These are the foundation of the resulting curriculum. They can be studied on different age levels, they appear in various areas of computer science and they are relevant also outside o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidInfo 2015

  • ISBN

    978-80-557-0852-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    96-101

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied v Banskej Bystrici, Slovensko

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    15. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku