Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automatic public state space abstraction in imperfect information games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10313049" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10313049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.aaai.org/ocs/index.php/WS/AAAIW15/paper/view/10073" target="_blank" >http://www.aaai.org/ocs/index.php/WS/AAAIW15/paper/view/10073</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automatic public state space abstraction in imperfect information games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although techniques for finding Nash equilibria in extensive form games have become more powerful in recent years, many games that model real world interactions remain too large to be solved directly. The current approach is to create a smaller abstracted game, allowing the computation of an optimal solution. The strategy can then be used in the original game. Considering public information to create the abstraction can be strategically important, yet very few of the previous abstraction algorithms specifically consider public information or use an expert approach. In this paper, we show that the public information can be crucial, and we present a new, automatic technique for abstracting the public state space. We also present an experimental evaluation in the domain of Texas Hold'em poker and show that it outperforms state-of-the-art abstraction algorithms.

  • Název v anglickém jazyce

    Automatic public state space abstraction in imperfect information games

  • Popis výsledku anglicky

    Although techniques for finding Nash equilibria in extensive form games have become more powerful in recent years, many games that model real world interactions remain too large to be solved directly. The current approach is to create a smaller abstracted game, allowing the computation of an optimal solution. The strategy can then be used in the original game. Considering public information to create the abstraction can be strategically important, yet very few of the previous abstraction algorithms specifically consider public information or use an expert approach. In this paper, we show that the public information can be crucial, and we present a new, automatic technique for abstracting the public state space. We also present an experimental evaluation in the domain of Texas Hold'em poker and show that it outperforms state-of-the-art abstraction algorithms.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-10660S" target="_blank" >GA13-10660S: Intervalové metody pro optimalizační úlohy</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computer Poker and Imperfect Information: Papers from the 2015 AAAI Workshop

  • ISBN

    978-1-57735-718-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    51-56

  • Název nakladatele

    AAAI Press

  • Místo vydání

    Texas, US

  • Místo konání akce

    Austin, Texas, US

  • Datum konání akce

    25. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku