Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generating Side Quests from Building Blocks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10313415" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10313415 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/Sidequests.pdf" target="_blank" >http://popelka.ms.mff.cuni.cz/~cerny/papers/Sidequests.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-27036-4_22" target="_blank" >10.1007/978-3-319-27036-4_22</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Generating Side Quests from Building Blocks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer games are an important application area for interactive storytelling. In a large subset of games, quests - tasks that the player is assigned to complete - are the primary driving forces of the storyline. The main storyline is usually accompaniedby a number of optional side-quests. We present a system for generating side-quests based on chaining simple building blocks, akin to the branching narrative approach to interactive storytelling. Our primary interest was how far can we get with such a simple approach. The simplicity of our system also lets game designers retain more control over the space of possible side-quests, making the system more suitable for mainstream computer games. We implemented the system in an experimental game and compared the quests generated by the system with hand-picked and random sequences of building blocks. We performed two rounds of player evaluation (N1=21, N2=12), which has shown promising results.

  • Název v anglickém jazyce

    Generating Side Quests from Building Blocks

  • Popis výsledku anglicky

    Computer games are an important application area for interactive storytelling. In a large subset of games, quests - tasks that the player is assigned to complete - are the primary driving forces of the storyline. The main storyline is usually accompaniedby a number of optional side-quests. We present a system for generating side-quests based on chaining simple building blocks, akin to the branching narrative approach to interactive storytelling. Our primary interest was how far can we get with such a simple approach. The simplicity of our system also lets game designers retain more control over the space of possible side-quests, making the system more suitable for mainstream computer games. We implemented the system in an experimental game and compared the quests generated by the system with hand-picked and random sequences of building blocks. We performed two rounds of player evaluation (N1=21, N2=12), which has shown promising results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interactive Storytelling

  • ISBN

    978-3-319-27035-7

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    235-242

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Kodaň, Dánsko

  • Datum konání akce

    2. 12. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku