Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SimDate3D - Level Two

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10195089" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10195089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-BidaCernyBrom-SimDate3D-2.pdf" target="_blank" >http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-BidaCernyBrom-SimDate3D-2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02756-2_16" target="_blank" >10.1007/978-3-319-02756-2_16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SimDate3D - Level Two

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this demo, we present a working example of a simple game based on character-centric interactive storytelling. The game is situated in a small virtual town where three characters, two girls and a boy (or two boys and a girl) are involved in a dating scenario. The player may influence the boy and guide his actions, his goal is to steer the story to a desired shape with as few interventions as possible. The individual agents feature an affect-modulated BDI based architecture and communicate with each other through simple language. The scenario culminates in a simulated confrontation of all three characters. Based on the current state of relationships between the characters, it results in one of multiple possible endings. The game is intended as both atestbed for interactive storytelling technologies as well as a source of data for evaluation of automatic analysis of generated stories.

  • Název v anglickém jazyce

    SimDate3D - Level Two

  • Popis výsledku anglicky

    In this demo, we present a working example of a simple game based on character-centric interactive storytelling. The game is situated in a small virtual town where three characters, two girls and a boy (or two boys and a girl) are involved in a dating scenario. The player may influence the boy and guide his actions, his goal is to steer the story to a desired shape with as few interventions as possible. The individual agents feature an affect-modulated BDI based architecture and communicate with each other through simple language. The scenario culminates in a simulated confrontation of all three characters. Based on the current state of relationships between the characters, it results in one of multiple possible endings. The game is intended as both atestbed for interactive storytelling technologies as well as a source of data for evaluation of automatic analysis of generated stories.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Computer Science

  • ISBN

    978-3-319-02755-5

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    128-131

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    6. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku