SimDate3D - Level Two
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10195089" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10195089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-BidaCernyBrom-SimDate3D-2.pdf" target="_blank" >http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/papers/2013-BidaCernyBrom-SimDate3D-2.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02756-2_16" target="_blank" >10.1007/978-3-319-02756-2_16</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SimDate3D - Level Two
Popis výsledku v původním jazyce
In this demo, we present a working example of a simple game based on character-centric interactive storytelling. The game is situated in a small virtual town where three characters, two girls and a boy (or two boys and a girl) are involved in a dating scenario. The player may influence the boy and guide his actions, his goal is to steer the story to a desired shape with as few interventions as possible. The individual agents feature an affect-modulated BDI based architecture and communicate with each other through simple language. The scenario culminates in a simulated confrontation of all three characters. Based on the current state of relationships between the characters, it results in one of multiple possible endings. The game is intended as both atestbed for interactive storytelling technologies as well as a source of data for evaluation of automatic analysis of generated stories.
Název v anglickém jazyce
SimDate3D - Level Two
Popis výsledku anglicky
In this demo, we present a working example of a simple game based on character-centric interactive storytelling. The game is situated in a small virtual town where three characters, two girls and a boy (or two boys and a girl) are involved in a dating scenario. The player may influence the boy and guide his actions, his goal is to steer the story to a desired shape with as few interventions as possible. The individual agents feature an affect-modulated BDI based architecture and communicate with each other through simple language. The scenario culminates in a simulated confrontation of all three characters. Based on the current state of relationships between the characters, it results in one of multiple possible endings. The game is intended as both atestbed for interactive storytelling technologies as well as a source of data for evaluation of automatic analysis of generated stories.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F10%2F1287" target="_blank" >GAP103/10/1287: PlanEx: Propojení plánování a provádění plánů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Computer Science
ISBN
978-3-319-02755-5
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
128-131
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Istanbul, Turkey
Datum konání akce
6. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—