High School Students' Misconceptions in Electricity and Magnetism and some Experiments that can Help Students to Reduce Them
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10317546" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10317546 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www1.unipa.it/girep2014/proceedings/GIREP-MPTL%202014%20Conference%20Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www1.unipa.it/girep2014/proceedings/GIREP-MPTL%202014%20Conference%20Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
High School Students' Misconceptions in Electricity and Magnetism and some Experiments that can Help Students to Reduce Them
Popis výsledku v původním jazyce
The Czech Conceptual test from the area of Electricity and Magnetism was prepared at Department of Physics Education, Faculty of Mathematics and Physics, Charles University in Prague. First part of the paper presents three problematic topics which were identified using this test - charge distribution on an insulators, Coulomb's law and electromagnetic induction. However, to identify misconceptions is not enough. Therefore, the main part of the paper presents some experiments which can help students to overcome their misconceptions and to better understand not only the topics mentioned above. Most of these experiments can be done with very simple tools and materials.
Název v anglickém jazyce
High School Students' Misconceptions in Electricity and Magnetism and some Experiments that can Help Students to Reduce Them
Popis výsledku anglicky
The Czech Conceptual test from the area of Electricity and Magnetism was prepared at Department of Physics Education, Faculty of Mathematics and Physics, Charles University in Prague. First part of the paper presents three problematic topics which were identified using this test - charge distribution on an insulators, Coulomb's law and electromagnetic induction. However, to identify misconceptions is not enough. Therefore, the main part of the paper presents some experiments which can help students to overcome their misconceptions and to better understand not only the topics mentioned above. Most of these experiments can be done with very simple tools and materials.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Teaching/Learning Physics: Inegrating Research into Practice. Proceedings of the GIREP-MPTL 2014 International Conference
ISBN
978-88-907460-7-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
323-328
Název nakladatele
Universita degli Studi di Palermo
Místo vydání
Palermo
Místo konání akce
Palermo, Itálie
Datum konání akce
7. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—